بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟


بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟

آیا وسیله‌ای مثل اتومبیل با استهلاک و هزینه نگهداری بالا، کالایی برای سرمایه‌گذاری است؟ افراد در سطوح ریسک‌پذیری مختلف، روش‌های متفاوتی را برای...

آیا وسیله‌ای مثل اتومبیل با استهلاک و هزینه نگهداری بالا، کالایی برای سرمایه‌گذاری است؟ افراد در سطوح ریسک‌پذیری مختلف، روش‌های متفاوتی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. این روزها قیمت خودرو به صورت نجومی رو به افزایش است. به همین خاطر برخی از افراد با خرید خودرو و شرکت در ثبت نام ایران خودرو یا سایپا، این وسیله را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اما یک سوال مهم وجود دارد؛ بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

بازار بکر خرید و فروش خودرو برای سرمایه‌گذاری، هنوز اشباع نشده است؛ به همین دلیل امکان جذب سود بالا در آن بسیار زیاد است. البته قسمتی از سکون این بازار، به دلیل مصرفی بودن ماشین است. برخی از افراد خبره و کارشناسان، بازار خودرو را برای سرمایه‌گذاری مناسب به حساب نمی‌آورند. ما در این مقاله از سری مقالات خودرو بانک بعد از معرفی چهار خودرو مناسب برای سرمایه‌گذاری، فاکتورهای اصلی عدم انتخاب یک وسیله نقلیه برای سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس برای چند دقیقه ما را دنبال کنید تا با چشمان باز، بهترین و منطقی‌ترین سرمایه‌گذاری خود را تجربه کنید.

1. سرمایه‌گذاری روی ماشین پژو 206، پرطرفدارترین خودرو داخلی برای همه نسل‌ها

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ماشین و سرمایه‌گذاری در این بازار، افزایش قیمت خودرو تولیدی کارخانه است. موضوعی که بازار سرمایه‌گذاری در خودرو را به تکاپو کشیده است. ماشین 206 تیپ دو با حضور بیش از 2 دهه در بازار خودروهای داخلی، هنوز هم متقاضیان بسیار زیادی دارد. با وجود افت کیفیت ماشین 206، ظاهر جذاب با بدنه‌ی کوچک این ماشین همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟خودرو پژو 206 برای سرمایه‌گذاری
با وجود قرار نداشتن پژو 206 در میان بهترین ماشین برای مسافرت، این اتومبیل همچنان محبوبیت خود را در بین طرفداران خود از جوانان تا افراد کهنسال از دست نداده است. همین مسئله فروش این خودرو را بسیار راحت کرده است. پرستیژ اجتماعی و کلاس ماشین پژو 206 نسبت به دیگر ماشین‌های هم تیپ خود مثل تیبا و پراید بسیار بیشتر است. همین مسئله باعث افزایش قیمت این خودرو و صرفه سرمایه‌گذاری روی آن شده است. همچنین ماشین پژو 206 برای هر دو قشر فقیر و ثروتمند جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همین دلیل کافی است تا بازار خرید و فروش این ماشین داخلی همیشه در تکاپو دیده شود.

2.چرا ماشین بهینه و ارتقا یافته تیبا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

بعد از انتقادات بسیار زیاد نسبت به ماشین پراید کارخانه تولیدکننده آن با بروزرسانی و ارتقا سیستم این ماشین، تیبا را به بازار عرضه کرد. این ماشین به نسبت پراید از کلاس بالاتری برخوردار است. همچنین قیمت بسیار پایین این خودرو تقاضا آن را بسیار افزایش داده است. با وجود طراحی ظاهری ضعیف تیبا، لاشه جمع‌وجور و کوچک این خودرو طرفداران زیادی دارد. هزینه نگهداری پایین و کیفیت بالا این ماشین از ویژگی‌های مثبتی است که برای سرمایه‌گذاری ماشین مهم است.

بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟خرید تیبا برای سرمایه‌گذاری

3. انتخاب پژو پارس برای سرمایه‌گذاری با ظاهری جوان پسند

ماشین پژو پارس نسبت به مدل قبلی این شرکت یعنی پژو 405 از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این ماشین در لیست ماشین‌های پرطرفدار داخلی علی‌الخصوص جوانان است. تبلیغات اولیه بسیار زیادی در زمان تولید ماشین پارس به نسبت مدل قدیمی و کم‌کیفت 405 صورت گرفت. با وجود این تبلیغات این خودرو جایگاه بسیار بالایی پیدا نکرد.

بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟آیا روی پژو پارس سرمایه‌گذاری کنیم؟

پژو پارس نسبت به دیگر ماشین‌های هم‌سبک خود مثل سمند و 405، به دلیل طراحی ظاهری جدیدتر از جایگاه بالاتری برخوردار است. با وجود عدم بروزرسانی پژو پارس و افت کیفیت آن، جوانان بسیاری تمایل به خرید این خودرو دارند. همین نکته کافی است تا این خودرو در لیست بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرد. همچنین با قرار گرفتن ماشین پژو پارس در لیست بهترین خودرو سدان در ایران، خانواده‌های بسیارزیادی تمایل به استفاده از این ماشین دارند؛ به همین دلیل تقاضا این خودرو برای خرید و سرمایه‌گذاری بیشتر است.

4. پیشرفت خط تولید خودروهای داخلی با عرضه ماشین‌ دنا در مدل‌های متفاوت

ایران‌خودرو در سال 1393 ماشین دنا را در خط تولید خود قرار داد. در واقع این خودرو جایگزینی منطقی برای خودرو سمند سورن است. ماشین دنا با شرایطی لوکس‌ و قیمت بالاتر در لیست وسایل نقلیه افراد با سطح درآمدی بالاتر قرار دارد. سیر پیشرفت این خودرو به شرح ذیل است:

• دنا معمولی

• دنا پلاس ساده

• دنا پلاس دنده اتومات

• دنا پلاس توربو با دنده دستی

• دنا پلاس با دنده اتوماتک

دنا از جمله ماشین‌های داخلی است که آپشن‌های جدید و به روز دنیا مثل سانروف، سیستم کنترل کروز، دنده اتوماتیک و دوربین کنترل دنده عقب استفاده کرده است. برای آشنایی بیشتر با دنده ماشین و تفاوت خودروهای دنده ای و اتومات به مقاله خودرو بانک در این زمینه سری بزنید. با مطالعه این مقاله، کلیه تفاوت خودروهای دنده ای و اتومات به صورت دقیق و با جزئیات کامل بررسی شده است.

بهترین خودرو برای سرمایه گذاری کدام است؟سرمایه‌گذاری روی خودرو با آپشن بالا دنا

تنها دلیل دوام بقیه خودروهای داخلی مشابه مثل سمند و پژو پارس بد از تولید دنا در بازار، قیمت آن است. ظاهر لوکس و طراحی منحصربه‌فرد دنا طرفداران بسیاری را جذب کرده است. این ماشین مناسب افرادی است که قدرت خرید خودروهای خارجی و قصد خرید خودروهای رده پایین داخلی را ندارند.

به روزرسانی عالی این خودرو، آپشن‌های اضافی، طراحی ظاهری بی‌نظیر و کابین مناسب برای استفاده خانواده، این ماشین را در لیست خودروهای مناسب برای سرمایه‌گذاری قرار داده است. دنا یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو داخلی است.

ویژگی ماشین‌های نامناسب برای سرمایه‌گذاری چیست؟ از خودرو وارداتی تا دست دوم

آیا ماشین وسیله مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟ طی چند سال اخیر قیمت خودرو افزایش قابل توجهی داشته است. این افزایش قیمت به شکلی است که برخی از ماشین‌ها طی یک دوره کوتاه چندین برابر شده است. امّا ماشین با هر ویژگی در لیست بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری قرار نمی‌گیرد.

خودور وارداتی گران قیمت، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. ماشین‌های خارجی جزو کالاهای لوکس به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل امکان خرید یا سرمایه‌گذاری روی این ماشین‌ها برای مردم با سطح درآمدی متفاوت ممکن نیست. همچنین قطعات خودروهای خارجی و چینی بسیار نایاب است. این مسئله به عنوان یک ویژگی منفی، عاملی بازدارنده برای انتخاب این ماشین‌ها برای سرمایه‌گذاری است. علاوه بر این خودرو داخلی با قیمت بالا نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست؛ زیرا خرید و فروش و پیدا کردن مشتری برای آن سخت است.

ماشین‌ دست دومی که از تاریخ تولید آن چندسالی گذشته، در لیست بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری جایگاهی ندارد. ماشین وسیله‌ای مصرفی با استهلاک بالا است. بعد از چند سال استفاده و آسیب، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر افراد برای سرمایه‌گذاری به سراغ ماشین‌های دست اول می‌روند.

انتخاب شما کدام است؟ سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی یا اتومبیل

این روزها نوسانات قیمتی شدید در بازار خودرو گاهاَ از طلا بیشتر می‌شود. شرایط بازار ماشین به شکلی شده است که بسیاری از مردم سرمایه‌گذاری در آن را به بازارهای مالی ترجیح می‌دهند. خودرو با گنجایش بالا، رشد قیمتی مناسب، امکان سرمایه‌گذاری برای افراد با سطح درآمد مختلف، عدم نیاز به دانش، تقاضا بالا و امکان فروش راحت برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

ما در این مقاله خودرو بانک 4 ماشین با ویژگی‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی کرده‌ایم. همچنین دو ویژگی مهم اتومبیلی که برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست را به صورت دقیق بررسی کرده‌ایم. با رعایت این نکات جزئی ولی مهم، امکان سرمایه‌گذاری در بازار خودرو ممکن است. به نظر شما ماشین مناسب سرمایه‌گذاری چه ویژگی‌هایی دارد؟ به نظر شما کدام ماشین برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی