شرکت آمریکایی با صرف 15 میلیارد دلار کارخانه تراشه تأسیس می‌کند


شرکت آمریکایی با صرف 15 میلیارد دلار کارخانه تراشه تأسیس می‌کند

رقابت چند میلیارد دلاری شرکت‌های سخت افزاری برای تأسیس کارخانه‌های تولید تراشه تشدید شده و میکرون با صرف ۱۵ میلیارد دلار کارخانه جدیدی را افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میکرون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تراشه‌های حافظه در ایالات متحده، روز دوشنبه از تأسیس یک کارخانه ۱۵ میلیارد دلاری در آیداهو خبر داد و مدیر اجرایی آن گفت که به زودی یک کارخانه جدید دیگر هم در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد.

سانجی مهروترا، مدیرعامل این شرکت گفت: "ما در مراحل نهایی تأسیس یک کارخانه تولیدی با ظرفیت بالا هستیم که قرار است در هفته‌های آینده راه اندازی شود."

هر دو کارخانه تراشه‌های DRAM تولید خواهند کرد که به طور گسترده در مراکز داده، رایانه‌های شخصی و در سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شوند. به گفته مهروترا، پس از بهره برداری، کارخانه‌های میکرون در ایالات متحده ۴۰ درصد از حجم تولید دی رم در سطح جهان را به خود اختصاص خواهند داد. کارخانه جدید هم در سال ۲۰۲۵ به بهره برداری می‌رسد.

این اولین کارخانه جدید تراشه‌های حافظه است که در ۲۰ سال گذشته در ایالات متحده ساخته می‌شود و تا پایان این دهه ۲۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

از زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قانون جدیدی را برای حمایت از تأسیس کارخانه‌های داخلی تولید تراشه امضا کرد و ۵۲ میلیارد دلار به این کار اختصاص داد، تعداد زیادی از شرکت‌های سخت افزاری برنامه‌های خود را برای ساخت تراشه در ایالات متحده اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک