جلوگیری از زمین خواری با اجرای قانون حد نگاری میسر می شود


جلوگیری از زمین خواری با اجرای قانون حد نگاری میسر می شود

بیرجند-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای قانون حدنگاری موجب جلوگیری از زمین خواری، پول شویی و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی ظهر سه شنبه در شورای قضائی خراسان جنوبی اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی در بسیاری از حوزه‌ها پیشرو است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه هستیم، بیان کرد: در این دوران رفع چالش‌های دستگاه قضائی را دنبال می‌کنیم.

کاهش ورودی پرونده‌ها اولویت دستگاه قضائی

بابایی با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها جزو اولویت‌های دستگاه قضائی است، گفت: در سیاست‌های کلی برنامه ۵ ساله هفتم نظام که روز گذشته از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد بحث کاهش اطلاله دادرسی، کاهش ورودی به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و توجه به بهداشت قضائی مطرح شده است.

وی بیان کرد: دوران تحول یک شاخص مهم دارد و آن هم نهضت خدمت رسانی به مردم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به اینکه در این نهضت می‌خواهیم رضایت مردمی را به دست بیاوریم گفت: می‌خواهیم مشکلات مردم را در این دوران به معنای واقعی حل کنیم.

بابایی با بیان اینکه در رأس دستگاه قضائی یک الگوی عملی داریم گفت: ما از دل مردم بود و باید در بین مردم باقی بمانیم.

وی افزود: منش رئیس قوه قضائیه و همچنین بررسی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه به صورت میدانی خود نشان دهنده این موضوع است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: این تفکر را در لایه‌های مختلف مدیریتی دستگاه قضائی ملاحظه می‌کنیم.

بابایی افزود: مجموعه دستگاه قضائی خراسان جنوبی یک مجموعه چابک و خدمت رسان است و توانسته رضایت مردمی را جلب کنند.

وی ادامه داد: گزارش خوب مسئولان قضائی استان را محضر ریاست محترم قوه قضائیه گزارش خواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضائی برای ما حجت است، بیان کرد: ایشان ۸ راهبرد کلان برای مسئولین قضائی مطرح کردند که در راهبرد پنجم فرمودند متر به متر اراضی باید ماهیت آن مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶.۵ درصد از اراضی زراعی خراسان جنوبی حدنگاری شده است، بیان کرد: ۹۸.۵ درصد از اراضی کلی در خراسان جنوبی حدنگاری شده که نشان از همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط با این امر در استان دارد.

جشن پایان حدنگاری را تا آخر سال برگزار می‌کنیم

وی با بیان اینکه ۱۲ نقشه بردار برای سرعت بخشیدن به موضوع حد نگاری در اختیار خراسان جنوبی قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم تا پایان سال جشن اتمام حدنگاری تمامی اراضی خراسان جنوبی را برگزار کنیم.

رئیس سازمان ثبت استاد و املاک کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم ورودی دعاوی در دادگستری‌ها و اختلافات بین کشاورزان را کاهش دهیم باید موضوع حد نگاری جدی گرفته شود.

بابایی بیان کرد: تفاهم نامه بسیار خوبی با بنیاد مسکن بسته و اعتبارات خوبی برای نقشه برداری نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه‌های ثبتی قانون جامع و کارآمدی نداریم، ادامه داد: بخشنامه‌ها و قوانین متعددی در حوزه ثبتی داریم که بسیاری از آنان هنوز تنقیح نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای قانون حدنگاری موجب جلوگیری از زمین خواری و پول شویی نیز می‌شود و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید بسیار ویژه دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان