صدراعظم آلمان برای مقابله با مصائب زمستان، به تکاپو افتاد


صدراعظم آلمان برای مقابله با مصائب زمستان، به تکاپو افتاد

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد که به منظور کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان و کسب و کارها در فصل زمستان، خواهان تعجیل در انجام اصلاحات در بازار برق است.

صدراعظم آلمان برای مقابله با مصائب زمستان، به تکاپو افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل ایران اکونومیست، در شرایطی که مقام‌های مختلف اروپایی از پیش رو بودن «زمستان سخت» در این قاره به دلیل تحریم‌های غرب علیه نفت و گاز روسیه حرف زده‌اند، صدراعظم آلمان برای مقابله با مشکلات زمستان به تکاپو افتاده است.

منابع رسانه‌ای از برلین خبر دادند، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد که به منظور کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان و کسب و کارها در فصل زمستان، خواهان تعجیل در انجام اصلاحات در بازار برق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال تحریم‌ها و فشارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین، مسکو در اقدامی تلافی جویانه عرضه گاز به اروپا را کاهش داده که این موضوع سبب افزایش شدید قیمت سوخت شده و متعاقب آن هزینه برق را بالا برده است.

اولاف شولتز در سخنرانی روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد، شرکت‌های تولیدکننده برق که از روش‌هایی به غیر از استفاده از گاز برق تولید می‌کنند از قبیل استفاده از انرژی هسته‌ای، خورشیدی یا انرژی‌های تجدیدپذیر، توانسته‌اند سود بیشتری کسب کنند، زیرا قیمت آن بر اساس برق تولید شده با گاز تعیین می‌شود.

به گفته صدراعظم آلمان، این کشور و اتحادیه اروپا پیشنهاداتی را برای کاهش سودهای بادآورده از تولیدکنندگان غیر گاز ارائه داده‌اند تا از فشار بر مصرف کنندگان و شرکت‌هایی که تحت فشار شدید قبوض فزاینده قرار دارند، بکاهند.

اولاف شولتز ادامه داد: «ما هم اکنون با سرعت زیادی این کار را انجام خواهیم داد تا بتوانیم بار (فشارها بر مصرف کنندگان و کسب و کارها) را از بین ببریم».

در شرایطی که مقام‌های مختلف اروپای یاز قبیل «جوزپ بورل» طی روزهای اخیر بارها درباره زمستان سخت پیش رو برای اروپا هشدار داده‌اند، صدراعظم آلمان در اظهارات امروز خود خطاب به مردم کشورش گفت: «می‌توانید مطمئن باشید که این اتفاق با سرعت لازم برای تحت کنترل درآوردن آن در زمستان امسال رخ خواهد داد».

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به تدابیر دولت آلمان برای رفع مشکلات تامین انرژی در این کشور با توجه به سردی روابط با روسیه اشاره کرد.

در گزارش این رسانه اروپایی آمده است: «آلمان برای پر کردن مخازن ذخیره‌سازی گاز خود پیش از فصل پر فشار از منظر انرژی (فصل زمستان) به رقابت پرداخته و به ساخت پایانه‌های گاز برای واردات منابع جدید از جاهای دیگر سرعت داده است».

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: «بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنین نیروگاه‌های زغال سنگ را دوباره راه‌اندازی کرده است و اوایل ماه جاری تصمیم گرفت به جای پایان دادن کامل به استفاده از انرژی اتمی تا پایان سال جاری، دو نیروگاه هسته‌ای را تا اواسط ماه آوریل در حالت آماده باش نگه دارد».

این رسانه فرانسوی افزود: دولت آلمان همچنین از یک طرح ۶۵ میلیارد یورویی (۶۶ میلیارد دلاری) رونمایی کرده تا فشار تورم را در قیمت انرژی کاهش دهد؛ طرحی که در آن اقداماتی از قبیل دادن پول نقد به بازنشستگان و دانشجویان آمده است.

به رغم تکاپوی صدراعظم آلمان رای کاهش مشکلات این کشور در فصل زمستان پیش رو، اظهارات چندی قبل «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور درباره لزوم تداوم کمک‌ها به اوکراین خبرساز شده بود.

وزیر خارجه آلمان گفته بود، حتی اگر مردم این کشور به‌دلیل قیمت بالای انرژی برای اعتراض به خیابان بیایند، دولت آلمان باید با حفظ تحریم‌ها علیه روسیه، به حمایت از اوکراین ادامه دهد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان