هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟


هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

هزینه روکش ایمپلنت یکی از موارد مهمی است که هنگام برآورد قیمت کلی باید به آن توجه داشت. اگر قصد کاشت دندان دارید، حتما در مورد هزینه‌های اصلی و جانبی با دندانپزشک صحبت کنید. روکش ایمپلنت انواع مختلفی داشته که هرکدام توسط برندهای مختلف با...

هزینه روکش ایمپلنت یکی از موارد مهمی است که هنگام برآورد قیمت کلی باید به آن توجه داشت. اگر قصد کاشت دندان دارید، حتما در مورد هزینه‌های اصلی و جانبی با دندانپزشک صحبت کنید. روکش ایمپلنت انواع مختلفی داشته که هرکدام توسط برندهای مختلف با کیفیت متفاوت تولید می‌شوند. اگر در مورد قیمت روکش ایمپلنت سوالی دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که روکش ایمپلنت چیست؟ انواع مختلف آن چه قیمتی دارند؟ چه عواملی روی قیمت روکش تاثیر می‌گذارد؟ برای روکش موقت باید چقدر هزینه کرد؟ آیا راهی برای کاهش هزینه روکش وجود دارد؟ اگر بخواهیم از بهترین برند روکش دندان استفاده کنیم، هزینه آن چقدر می‌شود؟

درصورتی‌که قصد کاشت دندان دارید و در مورد قیمت روکش ایمپلنت دندان و هزینه‌های جانبی سوال دارید، باید با چند دندانپزشک مشورت کنید. برای ارتباط با دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

مشاوره با دکترهای
دندانپزشک دکترِتو

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

روکش ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌هایی است که از دست داده‌اید. این روش دائمی بوده و ظاهر کاملا طبیعی دارد. علاوه بر موضوع زیبایی، فضای خالی در فک بالا یا پایین می‌تواند جویدن غذا و صحبت کردن را با مشکل روبرو کند. اگر تعداد زیادی دندان از دست داده باشید، فرم صورت به طور کلی عوش می‌شود.

ایمپلنت از سه بخش تشکیل شده است. پایه فلزی درون استخوان فک قرار گرفته و به‌عنوان ریشه دندان عمل می‌کند. اباتمنت بخشی است که روکش را به پایه ایمپلنت وصل می‌کند. روکش شبیه به دندان طبیعی بوده و در فضای خالی دندان ازدست‌رفته قرار می‌گیرد.

روکش ایمپلنت انواع مختلفی داشته و هرکدام مزایا و معایبی دارند. برخی از آنها استحکام و دوام بالایی داشته و برخی دیگر ظاهر بسیار طبیعی و زیبایی دارند. در جلسه مشاوره با دندانپزشکان باید انتظارات خود را از ایمپلنت بیان کنید تا بهترین روکش استفاده شود.

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟ایمپلنت دندان شامل سه بخش است. اباتمنت روکش را به پایه فلزی وصل کرده و ثابت روی فک باقی می‌ماند.

هزینه روکش ایمپلنت چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان بالا بوده و جز خدمات دندانپزشکی گران محسوب می‌شود. به‌ویژه اگر بخواهید از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال در طول درمان استفاده کنید.

هزینه روکش ایمپلنت متغیر بوده و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. انواع روکش جنس متفاوتی داشته و دندانپزشک با روش‌های مختلفی می‌تواند آن را به ایمپلنت وصل کند. به همین دلیل لازم است این فاکتورها تعیین شده و سپس دندانپزشک قیمت را اعلام کند.

عوامل موثر بر قیمت روکش ایمپلنت دندان

برای محاسبه قیمت ایمپلنت دندان باید فاکتورهایی بررسی شوند. اگر می‌خواهید از هزینه روکش ایمپلنت اطلاع پیدا کنید، باید هر یک از این فاکتورها را بررسی کرده و با کمک دندانپزشک بهترین گزینه را انتخاب کنید. عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ایمپلنت شامل موارد زیر می‌شود.

  • موقعیت کلینیک یا مطب: موقعیت جغرافیایی مطب در قیمت روکش تاثیر زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال هزینه کاشت دندان در تهران به نسبت دیگر شهرها بالاتر است. قیمت‌ها از یک محله به محله دیگر نیز تفاوت زیادی دارند.
  • هزینه عکس‌برداری: برای بررسی نوع مشکل و سلامت دیگر دندان‌ها لازم است عکس‌برداری با اشعه ایکس یا سی‌تی‌اسکن انجام شود. گاهی دندان‌ها در ظاهر سالم بوده؛ اما دچار مشکل هستند.
  • تعداد ایمپلنت: تعداد دندان‌های ازدست‌رفته در قیمت ایمپلنت و روکش تاثیر دارند. زمانی که تعداد ایمپلنت‌ها زیاد شود، پیچیدگی درمان بیشتر می‌شود.
  • جنس روکش ایمپلنت: نوع روکش در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد. قیمت روکش‌های باکیفیت که دوام بالایی دارند، گران است. گاهی ممکن است افراد برای کاهش هزینه از روکش‌های ارزان استفاده کنند.
  • نوع اتصال روکش: دندانپزشک باتوجه‌به نوع روکش و شرایط بیمار می‌تواند روکش را با چسب متصل کرده یا از روکش‌های پیچی استفاده کند.
  • تجربه و تخصص دندانپزشک: هرچه تخصص و تجربه جراح بالاتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت می‌کند. دقت داشته باشید که کاشت دندان جراحی حساسی بوده و نباید برای کاهش هزینه آن را به افراد تازه‌کار بسپارید.

در تعیین هزینه روکش ایمپلنت موارد مختلفی مانند جنس روکش، نوع اتصال، تصویربرداری و تجربه دندانپزشک موثر است.

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟تجربه و تخصص دندانپزشک و موقعیت مطب در قیمت روکش ایمپلنت تاثیر دارد.

هزینه انواع روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد. برخی از آنها کیفیت بالایی داشته و تا سال‌های طولانی دوام دارند. اما برخی دیگر ممکن است در اثر فشار یا جویدن غذاهای سفت بشکنند. در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روکش ایمپلنت دندان را در سال ۱۴۰۱ مشاهده کنید.

انواع روکش ایمپلنت دندانمیانگین قیمت به تومان
قیمت روکش ثابت PFM هر واحد دندان پایه ۲٫۵۰۰٫۰۰۰
قیمت روکش ثابت PFM هر واحد پونتیک ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
قیمت روکش تمام پرسلن یا زیرکونیا۳٫۰۰۰٫۰۰۰
قیمت روکش دندان طلامتغیر
قیمت روکش تمام سرامیکی۳٫۰۰۰٫۰۰۰

هزینه روکش موقت ایمپلنت دندان

بعد از نصب پایه ایمپلنت و اباتمنت لازم است برای ساخت روکش قالب‌گیری انجام شود. قالب به آزمایشگاه فرستاده شده و بعد از حدود ۱ یا ۲ ماه روکش آماده می‌شود. در این مدت یک روکش موقت روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. قیمت روکش موقت بسیار کمتر از روکش اصلی است. هزینه این روکش در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.
هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟هزینه روکش موقت بسیار کمتر از روکش اصلی است. این روکش تا زمان آماده شدن روکش اصلی روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

هزینه افتادن روکش ایمپلنت

گاهی ممکن است روکش شل شود یا به طور کامل بیفتد. در این شرایط شما باز هم باید برای ترمیم آن هزینه کنید. اگر روکش به ایمپلنت وصل باشد؛ اما برای تعمیر یا ترمیم نیاز به خارج‌کردن آن داشته باشید، هزینه آن حدود ۲۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. درصورتی‌که دندانپزشک همان روکش قدیمی را به ایمپلنت وصل کند، برای چسباندن آن حدود ۲۰۰٫۰۰۰ تومان باید هزینه کنید. اگر روکش‌ها در دو ایمپلنت به‌هم‌چسبیده باشند، برای جد کردن آنها از هم نیز حدود ۲۰۰٫۰۰۰ تومان باید پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روکش و هزینه روکش ایمپلنت بهتر است با دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

مشاوره با دکترهای
دندانپزشک دکترِتو

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

سوالات متداول شما

اگر قصد کاشت دندان دارید، احتمالا در مورد هزینه‌های ایمپلنت به‌خصوص هزینه روکش ایمپلنت با سوالاتی روبرو شده‌اید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

قیمت بهترین نوع روکش ایمپلنت چقدر است؟

در حال حاضر بهترین نوع روکش ایمپلنت در ایران روکش زیرکونیا است. این روکش دوام بالایی داشته و شبیه به دندان طبیعی دیده می‌شود. به طور میانگین قیمت آن ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. هزینه برخی از برندهای درجه یک روکش زیرکونیا ممکن است به ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان نیز برسد.

چگونه می توان هزینه روکش ایمپلنت را کاهش داد؟

برای کاهش هزینه می‌توانید به‌جای استفاده از روکش زیرکونیا از روکش PFM استفاده کنید. این نوع روکش نیز کیفیت و استحکام خوبی دارد و بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. برای کاهش هزینه، کاشت دندان را به دندانپزشک غیرحرفه‌ای نسپارید. زیرا در صورت بروز عوارض علاوه بر مشکلاتی که برای دهان و دندان پیش می‌آید، هزینه شما بسیار بیشتر می‌شود.

هر چند وقت یک بار باید دوباره برای روکش ایمپلنت هزینه کرد؟

روکش‌های ایمپلنت به طور متوسط ۱۰ سال دوام می‌آورند. معمولا پایه ایمپلنت ماندگاری بسیار بالایی داشته و فقط باید روکش تعویض شود. حتما به مراقبت های ایمپلنت توجه داشته باشید تا روکش و دیگر اجزای کاشت دندان در مدت‌زمان کوتاهی دچار مشکل نشوند. هر روز حداقل دومرتبه از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و چکاپ منظم را جدی بگیرید.

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

مشاوره با دکترهای
دندانپزشک دکترِتو

هزینه روکش ایمپلنت در سال 1401 چقدر است؟

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دندانپزشک

هزینه روکش ایمپلنت جز هزینه‌هایی است که هنگام برآورد قیمت کاشت دندان باید به آن توجه داشته باشید. روکش‌ها انواع مختلفی داشته و دندانپزشک می‌تواند آن را با چسب یا با استفاده از پیچ به پایه ایمپلنت وصل کند. این موارد در قیمت نهایی روکش ایمپلنت تاثیر دارند. اگر تصمیم دارید از روکش زیرکونیا استفاده کنید، قیمت آن نسبت به روکش PFM بالاتر است. در قیمت روکش موقعیت جغرافیایی کلینیک و میزان تجربه دندانپزشک نیز موثر است.

برای پیداکردن بهترین دندانپزشک و کاشت دندان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

منبع: معاونت درمان وزارت بهداشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)