تشخیص کره بادام زمینی اصل + نکات مهم


تشخیص کره بادام زمینی اصل + نکات مهم

در این مقاله برایتان از نکات مهم پیش از خرید کره بادام زمینی گفته‌ایم. نکاتی که برای خرید این غذای مفید، اطلاعات خوب و کاملی به شما می‌دهد.​

راز خرید کره بادام زمینی خوب+ روش نگهداری و ماندگاری

به گزارش اقتصاد آنلاین، کره بادام زمینی کره‌ای است که در میان انواع کره نقش سوپرمن را بازی می‌کند؛ هم پروتئین دارد و هم انرژی‌زاست، هم درصد بالایی فیبر دارد و هم ایمنی بدن را بالا می‌برد. البته ناگفته نماند که به سوخت‌وساز بهتر بدن کمک زیادی می‌کند و می‌تواند قند خون را هم به حالت متعادل دربیاورد. این روزها که سالم‌خوری (همان خوردن غذاهای سالم منظورمان است) بیشتر از هر زمان دیگر بر سر زبان‌هاست و همه دوست دارند به رژیم غذایی‌شان توجه بیشتری داشته باشند، خرید کره بادام زمینی می‌تواند فکر خوبی باشد. نکات پیش از خرید این محصول را با هم مرور خواهیم کرد.

برای خرید کره بادام زمینی چه چیزهایی را باید بدانید؟

تشخیص کره بادام زمینی اصل + نکات مهم

کره بادام زمینی کره خوب و سالمی است اما از آنجا که بعضی از انواع آن حاوی چربی اشباع و سدیم هم هست، برای بعضی از افراد، این سؤتفاهم وجود دارد که با کره‌ای ناسالم روبه‌رو هستند. این موضوع برای تمام انواع کره بادام زمینی صحت ندارد. در واقع تولید محصولی موسوم به کره بادام زمینی به شکل‌های مختلف و متنوعی صورت می‌گیرد.

پس بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید و یاد بگیرید که روی بسته‌بندی کره‌های بادام زمینی را هم مطالعه کنید تا از محتویات آن کاملا باخبر شوید. برندهای مختلف تولیدکننده در تولید کره‌های بادام زمینی ابتکار عمل زیادی به خرج می‌دهند. بعضی شیرین هستند، برخی افزودنی‌های رنگارنگ دارند و… .

کره بادام زمینی را به شکل‌های متنوعی می‌توان مصرف کرد. با نان تُست، روی پن‌کیک، با جوی دوسر و …، آن را امتحان کنید و از طعم و مزایای آن لذت ببرید. در خرید کره بادام زمینی نکات زیر را در نظر بگیرید:

توجه به مواد سازنده در هنگام خرید کره بادام زمینی

یادتان باشد که کره بادام زمینی سالم و مطلوب حاوی مواد اضافی نیست. اگر روی بسته‌بندی بیشتر کره‌های بادام زمینی را بخوانید با فهرستی بلندبالا از موادی مانند شربت ذرت، روغن گیاهی هیدروژنه، مونوگلیسیرید، دی‌گلیسیرید و… روبه‌رو می‌شوید. کره بادام زمینی خالص از بادام زمینی بوداده درست می‌شود و به هیچ ماده‌ٔ شیمیایی تازه‌ای نیاز ندارد.

وجود مواد اضافی مانند مالتودکسترین در کره بادام زمینی مطلوب نیست. این ماده، نوعی شیرین‌کننده پرکالری است که از برنج، نشاسته ذرت و سیب‌زمینی گرفته می‌شود. این ماده می‌تواند سطح انسولین و گلوکز خون را بالا ببرد. دور خرید کره بادام زمینی با مواد افزودنی را خط بکشید.

این موضوع را هم بدانید که موادی مانند مونوگلیسیرید و دی‌گلیسیرید به کره بادام زمینی اضافه می‌شوند تا از جدا شدن چربی کره از آن جلوگیری کنند. پس اگر دیدید که چربی کره از آن جدا شده و در قسمت بالایی ظرفش جمع شده، یعنی طبیعی است و در آن مواد افزودنی وجود ندارد.

خرید کره بادام زمینی بدون نمک و شکر

در هر دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی باید ۴۰ تا ۲۵۰ میلی‌گرم نمک وجود داشته باشد. اگر میزان سدیم موجود در این کره بیشتر شود، کره‌ای سالم و مفید نخواهید خورد. به‌ویژه، کسانی که به دیابت مبتلا هستند یا فشار خون بالایی دارند، باید در خرید بادام زمینی به محتویات نمک آن دقت کنند.

علاوه بر نمک به وجود شکر هم در کره بادام زمینی دقت کنید. بدانید که هیچ‌گونه شکری برای تهیهٔ کره بادام زمینی نیاز نیست. اما بیشتر برندها برای خوشمزه‌ترشدن کره بادام زمینی به آن شکر هم اضافه می‌کنند. در خرید کره بادام زمینی به دنبال حذف برندهایی باشید که به کره خود شکر می‌زنند. وجود مواد شیرین‌کنندهٔ طبیعی مانند عسل مانعی ندارد. اما مواد مصنوعی شیرین‌کننده مثل آسپارتام قابل‌قبول نیست. کره بادام زمینی به طور طبیعی ۱ تا ۴ گرم قند دارد.

توجه به برند تولیدکننده و مقایسهٔ گزینه‌های مختلف

بعضی از برندهای کره بادام زمینی، محصول خود را از بادام زمینی‌های ارگانیکی تولید می‌کنند که در کشت و رشدشان، هیچ‌گونه ماده‌ٔ شیمیایی و آفت‌کشی استفاده نشده است.

رسیدن به بهترین گزینه و برند در خرید کره بادام زمینی تاحدی به آزمون‌وخطا هم نیاز دارد. باید ببینید که طعم کدام برند برایتان خوشایندتر است. بعضی از برندها، کره بادام زمینی را یکدست تولید می‌کنند. یعنی در بافت کره، خبری از ذرات بادام زمینی نیست که در هنگام خوردن آن به زیر دندان می‌آیند. این موضوع را هم در نظر بگیرید که دوست دارید، کره‌ای مصرف کنید که بافتی صاف و یک‌دست دارد یا ذرات بادام در آن دیده می‌شود.

به‌طور کلی، روی شیشه‌ٔ کره بادام زمینی را بخوانید و ضمن کنترل مواد موجود در آن، بدانید که هر چقدر تعداد موادی که در آن به کار رفته است، کمتر باشد، با احتمال بیشتری با محصولی طبیعی و بدون افزودنی‌های رنگارنگ روبه‌رو هستید. پس، از خواندن اطلاعات دربارهٔ محصول غافل نشوید تا بدانید که قرار است چه کره‌ای مصرف کنید.

اگر از محتویات موجود در کره بادام زمینی باخبر نباشید، شاید به خیال اینکه کره بادام زمینی ماده‌ای مقوی و مفید است، موردی را خریداری کنید که دقیقا ویژگی‌های مثبت لازم را دارا نیست.

نکته‌ای دربارهٔ روغن اضافی در کره بادام زمینی

اضافه‌کردن روغن هیدروژنه به کره بادام زمینی باعث می‌شود تا این ماده به منبعی غذایی، حاوی چربی ترانس بدل شود. چربی‌های ترانس، از متهمان درجه‌ اولی هستند که موجبات بیماری‌های قلبی را در بدن فراهم می‌کنند.

خراب‌کاری‌های دیگر این چربی‌ها هم بسیار خطرناک است؛‌ سکته یا بیماری‌های مرتبط با کلسترول در بدن هم از دست‌گل‌های دیگر این چربی‌هاست. پس در خرید کره بادام زمینی حواستان به این باشد که در آن روغن‌های هیدروژنه و روغن‌های اضافی و مصنوعی به کار نرفته باشد.

در آخر

خرید کره بادام زمینی سرشار از روغن‌های اضافی و شکر، نه تنها برایتان مفید و مناسب نخواهد بود بلکه به‌تدریج و در بلندمدت می‌تواند روی قلبتان هم اثرات منفی بگذارد و اگر دچار بیماری باشید، اوضاعتان را نامساعد می‌کند. پس در خرید این محصول، فقط به طعم و مزه توجه نداشته باشید و به سلامت آن دقت بیشتری کنید.

اگر دوست دارید که این کره را کمی خوشمزه‌تر برای صبحانه میل کنید از مواد طبیعی و سالمی مانند عسل کمک بگیرید. اما خرید کره‌هایی که شیرینند را کنار بگذارید. مصرف کره بادام زمینی سالم می‌تواند به صبحانه‌هایتان تنوع بدهد و طعمی تازه را وارد رژیم غذایی‌تان کند. آن را امتحان کنید. ضرر نخواهید کرد. اگر هم تجربه‌‌ای دربارهٔ مصرف این مادهٔ غذایی دارید، حتما ما را در بخش نظرات باخبر کنید.

منبع: درجه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403