بررسی تاثیر درگذشت ملکه انگلیس بر امور داخلی و خارجی انگلستان در «بدون مرز»


بررسی تاثیر درگذشت ملکه انگلیس بر امور داخلی و خارجی انگلستان در «بدون مرز»

«بدون مرز» در برنامه این هفته خود که سه‌شنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود در گفتگو با کارشناسانِ امور انگلیس، بحران‌ها و تحولات درگذشت ملکه انگلیس و جانشینی چارلز سوم را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه دو، درگذشت الیزابت ملکه انگلیس قطعا تحولی مهم برای مردم و دولت انگلیس و 15 کشورمستعمره این کشوراست. او طی هفتاد سال گذشته به عنوان رییس حکومت انگلیس در تصمیمات سیاسی اعم از بحران‌ها ، کودتاها و جنگ‌های خانمان‌سوز در جهان مشارکت داشته است.

در عین حال جانشین او چارلز سوم نیز با بحران‌های داخلی و خارجی جدی مواجه خواهد بود . از اختلافات خانوادگی دربار گرفته تا اعتراضات مخالفان سلطنت و همچنین اعتراضات استقلال‌طلبان نسبت به سیاست‌های لندن در کشورهای اسکاتلند، استرالیا و ایرلند شمالی و غیره.

در برنامه «بدون مرز» این هفته ضمن بررسی این بحران‌ها به نقش ملکه یا پادشاه در تصمیم‌گیری‌های کشور و تناقض در دموکراسی و حکومت موروثی بحث خواهد شد و این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برنامه "بدون مرز" کاریست از گروه سیاسی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی مرتضی غرقی که سه‌شنبه‌ هر هفته حوالی ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش