ارتقاء اقتصاد جهانی حلال به 5 تریلیون دلار تا سال 2030


ارتقاء اقتصاد جهانی حلال به 5 تریلیون دلار تا سال 2030

با بالاتر رفتن سطح تجارت حلال، اقتصاد حلال در آستانه ادغام بیشتر با تجارت جهانی و زنجیره تامین است که از ۲.۳۰ تریلیون دلار در چند سال پیش تا به ۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nation»، با بالاتر رفتن سطح تجارت حلال، اقتصاد حلال در آستانه ادغام بیشتر با تجارت جهانی و زنجیره تامین است که از 2.30 تریلیون دلار در چند سال پیش تا به 5 تریلیون دلار تا سال 2030 افزایش خواهد یافت.

شهزاد علی مالک رئیس گروه تجاری «یونایتد» در فدراسیون اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان، هنگام گفتگو با هیئتی از صنعتگران و بازرگانان به سرپرستی محمد عمر از گجرانوالا این مطالب را بیان کرد.

وی در این باره گفت: با افزایش تقاضا برای محصولات حلال از سوی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، اقتصاد حلال شاهد روند صعودی است.

مالک افزود: عوامل اصلی محرک صنعت حلال ،جمعیت مطلوب جمعیت، سیاست های دولت ها و ابتکارات بخش خصوصی است.

او گفت که تقاضای فزاینده غیر مسلمانان برای غذاهای حلال به دلیل ارتباط آن با غذای ایمن و سالم است.

رئیس گروه تجاری «یونایتد» در فدراسیون اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان،گفت که دولت ها در حال تقویت حمایت های نظارتی و سیاستی از طریق طرح های جامع ملی و گسترش دامنه صدور گواهینامه هستند که به رشد صنعت حلال کمک می کند.

شهزاد علی مالک تاکید کرد که شفافیت و قابلیت ردیابی در طول زنجیره ارزش محصولات حلال بسیار مهم است.

وی افزود: به همین دلیل، دولت باید هنگام توسعه طرح های جامع اقتصاد حلال، پذیرش فناوری های پیشرفته مانند زنجیره بلوکی را تشویق کند، در حالی که کسب و کارها می توانند با استارت آپ های فناوری مشارکت کنند

. وی برای استفاده از پتانسیل های رشد بازار حلال گفت: دولت های جهانی باید به دنبال یکسان سازی استانداردهای حلال و فرآیند اعتباربخشی برای کمک به کاهش تعداد الزامات گواهینامه و ترویج تجارت حلال باشند.

او از تولیدکنندگان مواد غذایی پاکستانی خواست تا با شرکت های فناوری برای تحویل سریع با اعتماد مصرف کنندگان در سراسر جهان همکاری کنند.

او گفت که مقامات غذای حلال در پاکستان باید به شناسایی جریان مستمر فرصت های رشد برای موفقیت در آینده ای غیرقابل پیش بینی کمک کنند.

مالک تصریح کرد که پاکستان باید در بازارهای نوظهور جهانی محصولات حلال سهمی داشته باشد و می تواند میلیاردها دلار ارز خارجی به دست آورد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...