تافته‌های جدابافته کار دست آقای خاص دادند/ عدم برگزاری انتخابی یا عدم آمادگی روانی؟


تافته‌های جدابافته کار دست آقای خاص دادند/ عدم برگزاری انتخابی یا عدم آمادگی روانی؟

کارشناسان و پیشکسوتان کشتی فرنگی دلایل متعددی را برای نتایج ضعیف در مسابقات جهانی مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد پایان کار کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی صربستان بدون طلا باشد و پرونده این مسابقات برای ایران با ۲ نقره و یک برنز بسته شود اما این اتفاق افتاد و کشورهای دیگر هم نشان دادند برای رسیدن به سکوی جهانی بیکار ننشسته‌اند.

شاید مقایسه عملکرد فرنگی‌کاران کشورمان با رقابت‌های سال قبل درست و منطقی نباشد چرا که براساس گفته کارشناسان و پیشکسوتان کشتی، مسابقات سال گذشته بعد از المپیک برگزار شد و خیلی از مدعیان چه آزاد چه فرنگی ترجیح دادند در جهانی شرکت نکنند اما امسال بیشتر مدعیان حضور داشتند و رقابت‌ها در سطحی بالا برگزار شد.

تافته‌های جدابافته کار دست آقای خاص دادند/ عدم برگزاری انتخابی یا عدم آمادگی روانی؟

* تاثیر عدم برگزاری انتخابی در عملکرد ضعیف فرنگی‌کاران

امسال با وجود اینکه رئیس فدراسیون کشتی هر نوع امکانات رفاهی را برای ملی‌پوشان فراهم کرده و حتی پاداش هم در نظر گرفته شده بود اما کشتی فرنگی نمایش ضعیفی داشت به طوری که خیلی از پیشکسوتان این رشته علاوه بر مطرح کردن مشکل جسمانی کشتی‌گیران، پیکان انتقاد را به سوی محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی گرفتند چرا که اعتقاد داشتند یکی از دلایل این نتایج ضعیف عدم برگزاری انتخابی در برخی از اوزان بوده است.

* فرنگی‌کار‌انی که تافته جدا بافته بودند

چرخه انتخابی کشتی فرنگی بر خلاف آزاد بسیار متفاوت بود به طوری که در کشتی آزاد شاهد رقابت حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع طلایی‌های جهانی نروژ در انتخابی بودیم در حالی که برخی از مدال‌آوران جهانی در کشتی فرنگی از همان ابتدا تافته جدا بافته بودند و حتی تعدادی از آنها در انتخابی هم شرکت نکردند.

تافته‌های جدابافته کار دست آقای خاص دادند/ عدم برگزاری انتخابی یا عدم آمادگی روانی؟

عدم حضور در مسابقات متعدد، مصدومیت، عدم آمادگی روانی و مهمتر از همه جسمانی که باعث شده بود کشتی‌گیران کشورمان در تایم دوم نفسی برای مبارزه نداشته باشند از عمده مشکلاتی است که پیشکسوتان این رشته در گفت‌وگوهای مختلف به آن اشاره داشته‌اند.

مهرزاد اسفندیاری‌فر از مربیان اسبق تیم ملی کشورمان در این باره به فارس گفت: کشتی‌گیران از نظر جسمانی خوب نبودند و فکر می‌کنم از نظر روحی و روانی هم آمادگی لازم را نداشتند.

این مربی کشتی فرنگی یکی دیگر از دلایل عملکرد ضعیف ملی‌پوشان را عدم برگزاری انتخابی در برخی اوزان عنوان می‌کند و می‌گوید: در انتخاب کشتی‌گیران هم باید دقت کنیم؛ شما در کشتی آزاد حسن یزدانی را ببینید، نزدیک است به رکورد جهان پهلوان تختی برسد اما در انتخابی تیم ملی شرکت می‌کند این با کسی که بدون انتخابی به تیم می‌آید فرق دارد. مثلا بنا به علی ارسلان حتی اعتقاد نداشت در تمرینات ملی شرکت کند اما او برای صربستان طلا گرفت.

* زنگ خطر برای المپیک پاریس

با توجه به اینکه مسابقات جهانی سال آینده به منزله کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود و تمامی کشورها با تمام قوا در مسابقات شرکت می‌کنند، ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان کار سختی در پیش خواهند داشت.

این احتمال وجود دارد که روس‌ها غایب بزرگ مسابقات جهانی بتوانند با پرچم المپیک در کسب سهمیه شرکت کنند بنابراین کشور دیگری به جمع مدعیان اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد برای رسیدن به نتیجه مطلوب فدراسیون کشتی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !