ادعای کوشنکر درباره پیوستن کشورهای دیگر منطقه به توافق ابراهیم


ادعای کوشنکر درباره پیوستن کشورهای دیگر منطقه به توافق ابراهیم

کوشنر مدعی است که شش کشور دیگر در حال بررسی عادی سازی روابط با اسرائیل در دوران ترامپ بودند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جرد کوشنر»، دستیار سابق کاخ سفید در دوره دونالد ترامپ و داماد او مدعی شده است که کشورهای بیشتری در حال بررسی پیوستن به توافقنامه ۲۰۲۰ ابراهیم برای عادی سازی روابط با اسرائیل بودند و تا زمان خروج ترامپ از قدرت، شش کشور آماده عادی سازی روابط خود با تل آویو بودند.

کوشنر که به عنوان طراح توافق‌نامه ابراهیم بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و سودان به شمار می‌رود، از اینکه دولت کنونی آمریکا نتوانسته به تلاش‌ها در این مسیر ادامه دهد ابراز تأسف کرد.

در عین حال دستیار سابق کاخ سفید فاش نکرد که کدام شش کشور احتمالاً به روند عادی سازی روابط با تل آویو قرار بوده ملحق شوند.

سازش کشورهای عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی با عنوان توافق ابراهیم که در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن به امضا رسید، یکی از ضربه‌های مهلک دیگر دولت ترامپ و متحدان عربی وی به قضیه فلسطین بود.

کوشنر از آوی برکوویتز نماینده پیشین کاخ سفید در امور خاورمیانه، حیم سابان تاجر آمریکایی- اسرائیلی، عبدالله الخلیفه و یوسف العطیبه به ترتیب سفرای بحرین و امارات در واشنگتن و همچنین گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این مسیر کمک گرفت.

هیأت مدیره سازمان ملل هنوز در حال شکل گیری است و قرار است تا نمایندگان سودان و مغرب را نیز شامل شود، زیرا بنیانگذاران این مؤسسه همچنین می‌خواهند دموکرات‌ها و مشاوران دیگری از منطقه را به جمع خود اضافه کنند.

راب گرینوی مشاور ارشد شورای امنیت ملی دولت ترامپ، به عنوان مدیر اجرایی بارگذاری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی