رئیس جمهور مصر برای اولین بار وارد قطر شد


رئیس جمهور مصر برای اولین بار وارد قطر شد

رئیس جمهور مصر در اولین سفر رسمی خود به دعوت تمیم بن حمد آل ثانی - امیر قطر و برای نخستین بار وارد دوحه شد.

به گزارش ایسنا، بسام راضی - سخنگوی ریاست جمهوری مصر ضمن اعلام خبر ورود السیسی به قطر گفت: این سفر نقطه اوج گفت‌گوهای فشرده دوجانبه در دوره اخیر بین دو کشور با هدف تقویت چارچوب همکاری های مشترک دوجانبه در همه سطوح است.

بسام راضی افزود: رئیس جمهور مصر در این سفر با امیر قطر درباره مهم ترین جنبه‌های روابط دوجانبه و نیز رایزنی و هماهنگی در مورد موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک در مرحله کنونی گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر السیسی به دوحه در حالی انجام خواهد شد که مصر به همراه سه کشور عربستان، امارات و بحرین، قطر را از سال ۲۰۱۷ به مدت سه سال و نیم تحت محاصره هوایی، دریایی و زمینی قرار داده بود.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در آن زمان در اقدامی مشترک، روابط دیپلماتیک و تجاری خود با قطر را قطع کردند، اما پس از گذشت نزدیک به سه سال و نیم از قطع روابط، سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ (اواسط دی ۱۳۹۹) به میزبانی عربستان در شهر العلا برگزار شد، «اعلامیه العلا» را در راستای پایان بحران مذکور به امضا رساندند.

روابط دو کشور مصر و قطر رفته رفته پس از نشست العلا در ریاض برای حل بحران شورای همکاری و پس از آن سفر چند ماه پیش امیر قطر به قاهره بهبود یافت. امیر قطر تیرماه گذشته به دعوت السیسی به قاهره رفت و پس از آن امیر قطر، السیسی را برای سفر به دوحه دعوت کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس