انهدام باند بزرگ کلاف کش ها در مشهد / نقش زنان غریبه کنار سارقان چه بود؟


انهدام باند بزرگ کلاف کش ها در مشهد / نقش زنان غریبه کنار سارقان چه بود؟

حوادث رکنا: اعضای یک باند پنج نفره «کلاف کش ها» که با کج کردن در خودروهای پارک شده، قطعات و اموال داخلی آن ها را می ربودند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری شهرک ناجای مشهد دستگیر شدند که راز دستبرد به شرکت های خصوصی را نیز فاش کردند.

به گزارش رکنا؛ چند روز قبل رهگذرانی در خیابان شریف مشهد، دزد پررویی را دیدند که در روز روشن با کج کردن کلاف در خودروی رانا مشغول سرقت مانیتور تصویری است و هیچ توجهی هم به نگاه های حیرت انگیز شهروندان ندارد. در همین حال یکی از رهگذران با پلیس 110 تماس گرفت و بدین ترتیب نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شهرک ناجا که در اطراف بولوار وکیل آباد درحال انجام وظیفه بودند بی درنگ عازم خیابان شریف شدند و دزد 37 ساله را به همراه مانیتور کشف شده به دایره تجسس انتقال دادند. این سارق جوان مدعی بود که برای اولین بار قصد سرقت مانیتور را داشته که در چنگ ماموران انتظامی گرفتار شده است اما تجربه افسران تجسس با توجه به شگرد کلاف کشی (کج کردن در خودروها) نشان می داد که او از دزدان حرفه ای است و به صورت باندی فعالیت می کنند.

به همین دلیل گروهی از نیروهای تجسس با راهنمایی و نظارت مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) تحقیقات گسترده ای را با بازیابی تماس ها و فضاهای مجازی گوشی متهم آغاز کردند. کنکاش های پلیس بیانگر آن بود که «محمد- ر» (سارق دستگیر شده) چند ساعت قبل از سرقت یک دستگاه کف کش و دو دستگاه باند خودروی پژو 206 را از طریق فضای مجازی به یک مالخر فروخته است. با به دست آمدن این سرنخ مهم دیگر نیروهای انتظامی تردیدی نداشتند که با یک باند حرفه ای دستبرد به خودروها، روبه رو شده اند.

چرا که چند ساعت قبل از این ماجرا، راننده یک دستگاه پژو 206 نیز با مراجعه به دایره تجسس کلانتری از سرقت باندهای خودرو و یک دستگاه کف کش خبر داد که در صندوق عقب گذاشته بود. در همین حال ماموران انتظامی با مال باخته تماس گرفتند و از او خواستند برای شناسایی اموال سرقتی به کلانتری برود! طولی نکشید که راننده پژو 206 تصویر لوازم سرقتی خود را در گوشی تلفن سارق جوان شناسایی کرد و این گونه تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد. متهم به سرقت که دیگر با دستورات ویژه قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود با لو رفتن تصاویر اموال سرقتی اعضای دیگر باند «کلاف کش ها» را لو داد و ادعا کرد که کف کش و باندهای مذکور را به یکی از مالخران حرفه ای در منطقه قاسم آباد فروخته است اما خودش در بولوار نجف سکونت دارد.

دقایقی بعد افسران ورزیده دایره تجسس با کسب دستورات ورود به مخفیگاه از مقام قضایی، به طرف بولوار نجف حرکت کردند و مرد غریبه ای را در مخفیگاه دزد مذکور دستگیر کردند که به همراه همسر صیغه ای وی در حال استعمال مواد مخدر صنعتی بودند.

با انتقال دو متهم به کلانتری، شگرد عملیات برای دستگیری مالخر تغییر کرد بنابراین گروهی از نیروهای انتظامی به سرپرستی سروان سیفی (رئیس دایره تجسس) در حالی عازم بولوار امامیه شدند که سرکرده باند «کلاف کش ها» برای تحویل تعداد دیگری اموال سرقتی با مالخر قرار صوری گذاشته بود. هنگامی که مالخر صدای سارق را از آیفون شنید بی درنگ کلید بازگشایی در مجتمع مسکونی را فشرد و بدین ترتیب نیروهای تجسس در چند ثانیه خود را به مقابل واحد آپارتمانی مالخر رساندند اما او که متوجه پلیس شده بود تلاش کرد با بستن در منزل، راه گریزی بیابد که در این اقدام ناکام ماند و نیروهای عملیاتی کلانتری با دستورات قاطع قاضی خدابنده وارد منزل وی شدند و او را نیز در حال مصرف مواد مخدر با یک زن دیگر دستگیر کردند. در بازرسی از خودروی تیبای فردی که به عنوان مالخر معرفی شده بود علاوه بر کف کش و باندهای پژو 206، مقادیر زیادی لوازم سرقتی وقطعات خودرو به همراه دو کیف حاوی مدارک و اسناد شناسایی کشف شد و به کلانتری انتقال یافت.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که اعضای باند «کلاف کش ها» به تعداد زیادی از خودروهای پارک شده با همین شگرد دستبرد زده اند اما این ماجرا زمانی ریشه دارتر شد که اسناد چند شرکت و دسته چک های بازرگانی، درون کیف ها، کنجکاوی نیروهای انتظامی را برانگیخت و بدین ترتیب مدارک شناسایی و اسناد مذکور زیر ذره بین تحقیقات ویژه قرار گرفت. تحقیقات بیشتر نشان داد که اسناد مذکور مربوط به چند شرکت بازرگانی خصوصی در مشهد است.

با شناسایی مالکان دو شرکت تجاری و حضور آن ها در کلانتری شهرک ناجا مشخص شد که شرکت های مذکور حدود یک ماه قبل و در فاصله کوتاهی از یکدیگر مورد دستبرد قرار گرفته اند و سارقان چند میلیون تومان اموال شرکت مانند رایانه، لپ تاپ، ارزهای خارجی، پنکه، ابزار، وجوه نقدی، دسته چک ها و ... را به سرقت برده اند. با رمزگشایی از این سرقت ها پرونده اعضای این باند، درحالی پیچیده تر شد که یکی از متهمان ادعا کرد در سرقت از شرکت های خصوصی افراد دیگری نیز نقش داشتند بنابراین بررسی های پلیس با هماهنگی های قضایی برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس