شرایط سد مسجدسلیمان به مرحله هشدار رسیده است


شرایط سد مسجدسلیمان به مرحله هشدار رسیده است

مسجدسلیمان- بازرس کل ویژه خوزستان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به علاج بخشی سد مسجدسلیمان گفت: شرایط فعلی این سد به مرحله هشدار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آقاجری اظهار کرد: این سد با توجه به اهمیت و تأثیری که در تولید برق کشور و تأثیر مستقیم بر رژیم آبی خوزستان به ویژه آب شرب شهرستان مسجدسلیمان دارد باید به صورت ویژه و در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی سد مسجدسلیمان به مرحله هشدار رسیده است، افزود: وزارت نیرو علاج بخشی این سد را باید در اولویت‌های اساسی خود قرار دهد چرا که نبود پایدار سازی آن خطرات جدی را برای پایین دست سد، تولید برق و تنش در رژیم آبی استان دارد.

آقاجری تاکید کرد: مسئولان خوزستان باید موضوع علاج بخشی سد مسجدسلیمان را جدی گرفته و برای تأمین اعتبار مورد نیاز آن تلاش کنند.

بازرس کل ویژه خوزستان با بیان اینکه پیش از این تذکراتی برای اصلاح و پایداری سد مسجدسلیمان به سازمان آب و برق استان داده شد، تصریح کرد: اقداماتی که پس از این تذکرات از سوی سازمان آب و برق و وزرات نیرو صورت گرفت به هیچ وجه کافی نبوده و وضعیت سد همچنان دارای مشکل است.

وی اضافه کرد: این بازرسی همچنان به طور مستمر بر وضعیت علاج بخشی سد مسجدسلیمان نظارت دارد و با هر گونه ترک فعل برخورد جدی خواهد کرد.

آقاجری تاکید کرد: در راستای وظیفه نظارتی خود ظرف هفته جاری اقدام به ارسال گزارش هشداری به وزارت نیرو و استانداری خوزستان خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان