بدون طلا، بدون عنوان و حسرت قهرمانی فرنگی کاران با آقای خاص/ محمدبنا می‌ماند؟


بدون طلا، بدون عنوان و حسرت قهرمانی فرنگی کاران با آقای خاص/ محمدبنا می‌ماند؟

تیم ملی کشتی فرنگی ایران بدون کسب مدال طلا و با عنوان چهارمی در رقابت‌های جهانی به کار خود پایان داد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران فقط یک بار در طول تاریخ صاحب عنوان قهرمانی شده که آن هم در سال ۲۰۱۴ و با هدایت احد پازاج به ثبت رسیده است.

محمد بنا با تمام افتخاراتش هیچگاه در مقام سرمربی نتوانسته کاپ قهرمانی را در پیکار‌های جهانی بالای سر بگیرد و به همین منظور نیز پیش از آغاز مسابقات جهانی امسال بسیار امیدوار بود که در غیاب روسیه آرزو و حسرت قهرمانی را به واقعیت تبدیل کند، اتفاقی که نه تنها رخ نداد بلکه با سقوط ۲ پله‌ای نسبت به سال گذشته نیز همراه بود.

ایران در مسابقات جهانی سال گذشته با ۴ مدال طلا و ۲ مدال برنز و کسب ۱۴۶ امتیاز و تنها ۶ امتیاز فاصله با روسیه ۱۵۲امتیازی به عنوان نایب قهرمانی رسید، ولی در این دوره ار رقابت‌ها فقط به ۲ مدال نقره و یک برنز قناعت کرد.

تیمی که سال گذشته روی سکوی دوم جهان ایستاد امسال و در غیاب روسیه و بلاروس به سکو که نرسید هیچ، حتی یک مدال طلا را نیز کسب نکرد.

محمد بنا قبل از آغاز رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان با بیان اینکه بچه‌ها شرایط خوبی دارند و تمرینات خوبی هم در این مدت داشتند، گفت: با غیبت روسیه ۲-۳ تیم قوی مانند آذربایجان، ترکیه و صربستان وجود دارد، اما این نوید را می‌دهم هیچ تیمی منسجم‌تر از ایران نیست و امیدوارم با غیبت روس‌ها روی سکو برویم.

صحبت‌های امیدوار کننده محمدبنا از شرایط مطلوب فرنگی کاران با آن چیزی که در جهانی صربستان روی تشک مسابقات دیده شد تفاوت‌های بسیاری داشت، از ضعف‌های فنی تا عدم تمرکز، نداشتن شادابی و پائین بودن توان بدنی گرفته تا ضعف در کوچینگ نشان داد که طی یک سال گذشته فرنگی کاران پیشرفت قابل توجهی نداشتند و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای المپیک پاریس باشد.

تجربه نشان داده محمد بنا چندان تاب انتقاد را ندارد و معمولا بعد از یک چنین ناکامی‌هایی ترجیح می‌دهد مدتی در کشتی نباشد و با خاموش کردن تلفن همراه خود پاسخگوی کسی نیست، به همین دلیل باید دید این بار آقای خاص و بهترین مربی قرن که هیچ کسی نمی‌تواند افتخارآفرینی و موفقیت‌های او را فراموش کند چه تصمیمی در ذهن دارد.

آیا بنا ترجیح می‌دهد برود و یا بماند تا بلکه سال آینده ناکامی امسال را با یک موفقیت چشمگیر جبران کند؟

متولیان فدراسیون کشتی هم که در مسیر آماده‌سازی تیم‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نکردند و بهترین امکانات را در خانه کشتی فراهم نمودند هنوز واکنشی به عملکرد ضعیف فرنگی کاران نداشتند و به نظر می‌رسد آن‌ها منتظر نتایج آزادکاران در رقابت‌های جهانی هستند تا شاید با درخشش تیم ملی کشتی آزاد در صربستان ناکامی تیم فرنگی به فراموشی سپرده شود، علی ایحال باید دید در روز‌های آتی چه سرنوشتی در انتظار گوش شکسته‌های کشورمان خواهد بود.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ لغایت ۲۲ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده بندی تیمی نیز تیم‌های ترکیه، آذربایجان و صربستان به ترتیب با ۱۲۵، ۱۱۸ و ۱۱۰ امتیاز اول تا سوم شدند و تیم ایران نیز با ۸۱ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان نیز از فردا (پنجشنبه) در شهر بلگراد صربستان آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر