با پیاز دیابت را کنترل کنید


کارشناسان توصیه می کنند که برای مدیریت سطح قند خون در بدن باید مراقب رژیم غذایی خود باشیم. مطالعات اخیر در این راستا نشان داد که پیاز ممکن است به انجام این کار کمک کند. به گزارش سیناپرس،...

با پیاز دیابت را کنترل کنید

کارشناسان توصیه می کنند که برای مدیریت سطح قند خون در بدن باید مراقب رژیم غذایی خود باشیم. مطالعات اخیر در این راستا نشان داد که پیاز ممکن است به انجام این کار کمک کند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان معتقدند که دیابت در دنیای امروز احتمالاً شایع ترین پدیده ای است که افراد از آن رنج می برند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود ۴۲۲ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.

شایع ‌ترین نوع این بیماری دیابت نوع ۲ است که معمولاً زمانی که بدن در برابر انسولین مقاوم شده یا انسولین کافی تولید نمی ‌کند، در بزرگسالان اتفاق می ‌افتد.

در سه دهه گذشته، شیوع دیابت نوع ۲ در تمام کشورهای جهان به طور چشمگیری افزایش یافته است. در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که دیابت نوع ۱ که زمانی به عنوان دیابت نوجوانان یا دیابت وابسته به انسولین شناخته می شد، یک بیماری مزمن است که در آن لوزالمعده به خودی خود انسولین کمی تولید کرده یا اصلا انسولین تولید نمی کند.

به همین دلیل است که متخصصان توصیه می کنند برای مدیریت سطح قند خون در بدن باید مراقب رژیم غذایی و سبک زندگی خود باشیم. یکی از رایج ترین مواد موجود در آشپزخانه ها پیاز است که دارای خواص مفید بیشمار برای سلامتی است. محتوای کافی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها در پیاز به کنترل سطح گلوکز خون در بدن انسان کمک می کند.

مطالعات اخیر نشان داد: عصاره پیاز می تواند قند خون بالا و کلسترول را به شدت کاهش دهد. آنتونی اوجیه (Anthony Ojieh) پژوهشگر ارشد این مطالعه از دانشگاه ایالتی دلتا در نیجریه اینگونه بیان می‌ کند که در کنار داروی ضد دیابت متفورمین، پیاز نیز پتانسیل استفاده در درمان و مدیریت دیابت را داراست. گفتنی است که مطالعه دیگری نشان داد که پیاز ممکن است دارای ترکیباتی باشد که افزایش قند خون را تنظیم می کند.

اکنون ممکن است بپرسید که چگونه پیاز را در رژیم غذایی سالم دیابت قرار دهید. این مطالعه پاسخی برای این سوال ارائه کرد. پیاز زمانی که خام و تازه مصرف شود بهترین اثر را روی بدن ما دارد. در این مطالعه آمده است: مصرف پیاز تازه سطح گلوکز خون را در بین افراد دیابتی نوع ۱ و ۲ کاهش می دهد.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان در این پژوهش پیشنهاد می کنند که پیاز را به ساندویچ، سوپ یا سالاد خود اضافه کنید یا آن را در کنار وعده های غذایی روزانه میل کنید تا سلامت کلی خود را حفظ کنید. اما در مصرف آن زیاده روی نکرده و همیشه به یاد داشته باشید، اعتدال کلید اصلی سلامت است.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصیEnvironmental Health Insights منتشر شده است.

مترجم: فاطمه امینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن