تعمیق رابطه گردشگری با هند در دستور کار ایران


تعمیق رابطه گردشگری با هند در دستور کار ایران

معاون گردشگری و سفیر ایران در کشور هندوستان، تعمیق شناخت دو کشور براساس توسعه تعاملات گردشگری را در دستور کار قرار دادند.

تعمیق رابطه گردشگری با هند در دستور کار ایران

به گزارش ایران اکونومیست، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با ایرج الهی ـ سفیر ایران در کشور هندوستان ـ با اشاره به ریشه‌ها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، ایجاد بسته عملیاتی هدفمند گسترش تعاملات گردشگری را در دستورکار قرار داد تا بر مبنای آن، علاوه بر شناخت بخش خصوصی، فرصت‌های مستعد شکوفایی احصاء شود.

بر این اساس، برگزاری رویدادهای مشترک، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری دو کشور، فعال کردن بخش خصوصی، به‌روزرسانی اسناد همکاری‌های دوسویه و نیز برگزاری نشست‌های B۲B به عنوان ارکان بسته عملیاتی پیشنهادی مطرح شد.

روابط‌عمومی معاونت گردشگری همچنین اعلام کرد: آگاهی و شناخت بیشتر از فعالان گردشگری کشور هندوستان نیز به عنوان یکی از الزامات نفوذ در بازار گردشگری هند بیان شد تا بر این اساس به کارگیری ظرفیت‌های سفارت ایران در دهلی و سرکنسولگری‌ها زمینه معرفی بخش خصوصی فعال، افراد معروف، تاثیرگذار و اینفلوئنسرها را از این کشور فراهم خواهد کرد.

با توجه به این‌که تا پیش از بحران کرونا کشور هندوستان با بیش از یک میلیارد جمعیت، ۷ میلیون گردشگر خروجی و ۱۷ میلیون گردشگر ورودی، جزو ۲۵ کشور برتر صنعت گردشگری دنیا بوده است، از این‌رو جذابیت‌های متعددی برای بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر دنیا به همراه دارد. این کشور که ۱۴ درصد آن را جمعیت مسلمان تشکیل می‌دهند دارای سه ایالت فدرالی شامل حیدرآباد، بمبئی و دهلی است که مسلمانان غالباً در حیدرآباد ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان