ظرفیت کشاورزی گلستان به طور کامل بکارگیری نشده است


ظرفیت کشاورزی گلستان به طور کامل بکارگیری نشده است

گرگان- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: گلستان با دارابودن مرکز تحقیقات قوی، اقلیم و خاک مناسب، ظرفیت بالایی در تولید داشته ولی تاکنون حتی ۴۰ درصد این ظرفیت هم بکارگیری نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در گردهمایی جهش دیمزارها و محصولات پاییزه اطهار کرد: تولید کالاهای اساسی در کشور یک اصل بوده و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در تولید روی پای خودمان بایستیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: استان گلستان با دارا بودن مرکز تحقیقات قوی، کشاورزان دلسوز، اقلیم و خاک مناسب، ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و تا امروز حتی ۴۰ درصد از ظرفیت استان در تولید استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کوچک شدن اراضی کشاورزی است، گفت: باید با زمین کشاورزی مثل کارخانه‌ای که از پدر خانواده به ارث می‌رسد و قابل خرد کردن نیست رفتار کنیم.

مهاجر تاکید کرد: اصل کشاورزی بر تولید است و موضوع اشتغال در کشاورزی در مرحله بعدی قرار دارد.

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی گفت: کشور ما با بکارگیری از ادوات روز کشاورزی توانایی سیر کردن ۲۵۰ میلیون نفر را دارد ولی از این ظرفیت تا امروز به درستی بهره نگرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از ۷۵ درصد اراضی کشاورزی زیر پنج هکتار است. افزود: تقریباً سه میلیون و ۶۰۰ هزار کشاورز در کشور داریم و این در حالی است که اراضی کشاورزی بالای دو میلیون کشاورز زیر پنج هکتار است.

مهاجر تصریح کرد: باید به کشاورزان نهاده و کود با کیفیت بدهیم تا محصول کیفی و کمی بهتری تولید کند در این صورت در هنگام تولید محصول عواید آن شامل حال همه افراد در استان خواهد شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول پنبه بیشترین ارزش افزوده را دارد و نسبت به محصولات دیگر بزرگترین اشتغالزایی را ایجاد می‌کند که متاسفانه با بهانه کوچک کردن دولت در دوره دولت‌های قبلی، سازمان پنبه را منحل کردند و در نتیجه آن کشور ما که روزی صادرکننده پنبه بود امروز به وارد کننده پنبه تبدیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد