انتقال 195 مصدوم ایرانی از عراق به کشور


انتقال 195 مصدوم ایرانی از عراق به کشور

ایرنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال ۱۹۵ مصدوم یا بیمار ایرانی در راهپیمایی اربعین از مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی به کشور خبر داد و گفت: این افراد برای ادامه روند درمان به کشور منتقل شدند.

مهدی ولی پور روز چهارشنبه درباره مهمترین اقدامات و خدمات در طرح ملی امداد نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱ اظهارداشت: این طرح به مدت 21 روز از پنجشنبه دهم شهریور آغاز شده و تا روز پنجشنبه 31 شهریور ادامه خواهد داشت که البته در صورت ضرورت مدت زمان اجرای طرح قابل تمدید است.

ولی پور درباره ظرفیت و امکانات منابع انسانی سازمان امداد و نجات در داخل مرزهای کشور افزود: در این طرح یک هزار و ۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات، ۱۱۶ پست موقت امداد و نجات منتهی به مرزها، ۱۹ مرکز امداد هوایی، ۱۳ قرارگاه مرزی آماده امدادرسانی و خدمت رسانی هستند.

وی درباره نیروهای ستادی و عملیاتی برای این طرح گفت:این طرح با مشارکت ۱۵ هزار نیروی تخصصی کادر و داوطلب انجام می‌شود و چهار هزار و ۵۰۸ دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ بالگرد نیز آماده فعالیت هستند.

ولی پور درباره اقدامات و وظایف سازمان امداد و نجات در کشور عراق گفت: بخشی از فعالیت‌های سازمان امداد در عراق اتفاق می‌افتد که از آن جمله می‌توان به همکاری با مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در زمینه اعزام نیروهای و خودروهای امدادی، هماهنگی‌های اعزام ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس از استان‌ها، هماهنگی برای اعزام ۵۰ دستگاه خودروی آمبولانس از استان‌ها، هماهنگی برای اعزام پنج دستگاه خودروی فرماندهی از استان ها، اعزام ۱۶ دستگاه تریلی برای انتقال اقلام دارویی و تجهیزات، اعزام ۲۸ نفر نیروی عملیاتی نجات گرداننده راننده تریلی نام برد.

وی گفت: از ابتدای طرح ملی امداد نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱، ۱۲۴ هزار و ۴۷۰ زائر از خدمات سازمان امداد و نجات در داخل مرزهای کشور بهره‌مند شدند که بیشتر آن به ترتیب در مرز خسروی، مرز مهران و سپس دیگر مرزهای غربی بوده است.

ولی پور از اسکان اضطراری ۶۵ هزارو ۷۴۶ نفر از زائران اربعین حسینی از ابتدای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور خبر داد و افزود: این اسکان‌ها در قالب ۲۳۰۰ دستگاه و ۴۶ اردوگاه بوده است.

وی همچنین از ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی ۳۶ هزارو ۳۴۳ نفر در طول این مدت خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۸۱ نفر از مصدومان و بیماران به مراکز درمانی انتقال و ۳۶ هزار و ۳۴۰ نفر در محل مراجعه یا حادثه درمان شدند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت ۱.۵ میلیون نفر از زائران به کشور

۴٧۴٧

کد خبر 1673940

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج