تأمین 500 هزار قلم داروی مختلف برای ارائه خدمات درمانی به زوار


تأمین 500 هزار قلم داروی مختلف برای ارائه خدمات درمانی به زوار

شلمچه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر ارائه خدمات درمانی لازم به زوار تاکید کرد و گفت: از ابتدای اربعین سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار قلم داروی مختلف تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب جوانمردی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه پیگیری‌های مستمر توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از سازمان غذا و داروی کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای موردنیاز به منظور ارائه خدمات درمانی لازم به زوار حسینی همه نوه دارو، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و نگهداری شدند.

وی افزود: این وسایل درمانی به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند؛ تعداد کل اقلام دارو و ملزومات پزشکی تهیه‌شده از ابتدای اربعین سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار قلم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات به واحدهای مختلف اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریت‌های پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده و مصرف شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه مواجه نیستیم و ضمن اینکه به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

جوانمردی ادامه داد: دارو و ملزومات موردنیاز از روز ۱۰ شهریورماه امسال به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز آن داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه و طبق نسخه دارویی به زائران ارائه می‌کند.

جوانمردی تصریح کرد: برای اولین بار داروسازان در هر دو شیفت صبح و شب به طور ۱۲ ساعته در طول شبانه‌روز در داروخانه حضور دارند تا به این ترتیب بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

وی تصریح کرد: روزانه نیروهای پشتیبانی اعم از امور عمومی، اجرایی، خدمات، نقلیه و… برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روزانه بیش از یک هزار نسخه از بیماران و زائران اربعین حسینی (ع) به صورت سیستمی توسط داروسازان ستاد معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ثبت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی یوزارسیف ایرانی از زن فوق زیبای عربش د/ ناریمان الصالحی کیست؟ + بیوگرافی و عکس ...