تصاویر زیبا از پاییز جنگل النگدره شهر گرگان | فیلم


تصاویر زیبا از پاییز جنگل النگدره شهر گرگان | فیلم

پارک جنگلی النگدره با وسعت ۱۸۵ کیلومتر در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده و رودخانه ی قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان...

پارک جنگلی النگدره با وسعت ۱۸۵ کیلومتر در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده و رودخانه ی قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان آن می‌گذرد.

در مجاورت این رودخانه سه چشمه ی آب قرار دارد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های معتدل و زمستان های آن سرد و برفی است. جنگل النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده است.

یک محوطه تاریخی هم در شمال پارک جنگلی النگدره مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام وجود دارد که به همین نام معروف است.

آب و هوای این منطقه حداقل ۱۰ درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است . پارک جنگلی النگ دره ، در دامنه جنگل های انبوه شمالی قرار دارد که با درخت‌هایی همچون انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشیده شده، یک رودخانه و چندین چشمه‌ی زیبا نیز دارد و تقریباً در تمام فصول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی است.

در بهار و تابستان هوای خنک و مطبوع جنگل، در پاییز رنگ‌آمیزی زیبای درختان و در زمستان پوشش چشم‌نواز برف و همچنین برف‌بازی، طبیعت‌دوستان را به سمت خود فرامی‌خواند.

امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، جاده آسفالته ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک است.

تصاویر زیبا از پاییز جنگل النگدره شهر گرگان | فیلم

رودخانه ی قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و تقریباً از میان آن می‌گذرد. | تگ

تصاویر زیبا از پاییز جنگل النگدره شهر گرگان | فیلم

در مجاورت این رودخانه سه چشمه ی آب قرار دارد. النگدره آب و هوای کوهستانی دارد و تابستان های معتدل و زمستان های آن سرد و برفی است | تگ

(۱۱۷۸)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟