پیش‌بینی بورس یکشنبه / رنگ شاخص عوض می‌شود؟


پیش‌بینی بورس یکشنبه / رنگ شاخص عوض می‌شود؟

بورس در آخرین روز کاری هفته نیز روند نوسانی داشت و در محدوده ۱٫۳ میلیونی باقی ماند. با این اوصاف شنبه چه معاملاتی در انتظار سهامداران است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس سومین هفته شهریور ماه را نیز با افت بیش از یک درصدی پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلوهای بازار سهام شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی تثبیت شد.

بورس در هفته‌های اخیر روند نزولی داشت و وارد یک کانال پایین‌تر، یعنی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید.این افت باعث کاهش اعتماد و امید نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس است. به نوعی سهامداران را رفتن را به ماندن ترجیح دهند.

مجموع ارزش معاملات خرد در پایان امروز به بیش از دو هزار و سیصد میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

پیش‌بینی بورس شنبه

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات بورس شنبه منفی خواهد بود. اگر آخرین معاملات روز چهارشنبه را نگاه کنیم؛ آخرین معامله‌ها پایین‌تر از قیمت پایانی است. به همین واسطه همه نمادها در منفی فردای خود معامله می‌شوند، حتی نمادهایی که مثبت بودند مثل خودرویی‌ها تاثیر منفی می‌گذارند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روند رکودی بازار اواخر مهر ماه و آوایل آبان ماه می‌تواند حالت بهتری به خود بگیرد و به نوعی جذب نقدینگی را شروع کند.

ابهامات بازار سرمایه باعث شده که نقدینگی وارد بازار نشود و روزانه شاهد خروج نقدینگی از این بازار باشیم. در حال حاضر کاهش یک ابهام می‌تواند به نفع بورس باشد و به رشد آن کمک کند.

برای مثال مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام و قیمت دلار دو سیگنال قوی هستند که توانایی ایجاد یک روند صعودی متداوم را برای بازار سرمایه دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج