فعالیت 40 پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای 6گانه کشور


فعالیت 40 پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای 6گانه کشور

چذابه - رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مسیر تردد زائران اربعین ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار در مرزهای کشور در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند پیش از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مرز چذابه در خبرنگاران اظهار کرد: برای خدمت رسانی سریع و مؤثر به زائران اربعین، مجوز ورود ۷ فروند بالگرد به خاک عراق دریافت شده تا هر وقت نیاز باشد بلافاصله وارد عمل شوند.

وی گفت: در مرز مهران که بیشترین حجم ترددهای زائران در این مرز انجام می‌شود و نیاز بیشتری احساس می‌شد تا یک بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی تا غروب امروز (چهارشنبه) در این مرز تجهیز و اندازی بشود و در این راستا امکانات خوبی به این منطقه مرزی گسیل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از فعال نگه داشتن ۲۰۰ درمانگاه سطح یک در عراق توسط هلال احمر ایران همزمان با شکل‌گیری موج اصلی بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه هم اکنون ۶ بیمارستان هلال احمر در عراق در شرایط فعال و عملیاتی قرار دارند، گفت: همزمان با بازگشت زائران به کشور و ضرورت خدمت رسانی به زائران، سه بیمارستان سیار با کمک نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به این بیمارستان‌ها اضافه شدند تا کل بیمارستان‌های هلال احمر به ۹ بیمارستان برسد.

وی افزود: یک بیمارستان صحرایی مجهز از سوی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در عراق راه اندازی شده که ما را در ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی کمک خواهد کرد.

کولیوند گفت: هم اکنون ۴۰ پلی کلینیک ثابت و سیار مجهز در مسیرهای تردد زائران به خصوص در مسیرهای بازگشت آنان از مرزهای ۶ گانه در مدار عملیات قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ