موج تازه ترافیک مرزها از امروز


موج تازه ترافیک مرزها از امروز

پیش‌بینی می‌شود از عصر امروز تردد زائران در ورود و هم در خروج از کشور به اوج خود برسد. دبیرکل جمعیت هلال احمر از آمادگی مضاعف این جمعیت برای امدادرسانی به زائران حسینی در موج جدید ترافیک در مرزها در 48 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، در هفته گذشته به دلیل ازدحام ناشی از کثرت جمعیت و عدم آمادگی کامل طرف عراقی در پذیرش زائران، تردد در پایانه‌های مرزی غرب و جنوب‌غربی کشور برای ساعاتی مسدود شد. اکنون دبیرکل جمعیت هلال احمر پیش بینی می‌کند موجی تازه و بزرگ‌تر آغاز شود.

یعقوب سلیمانی ظهر چهارشنبه، 23 شهریور در این باره توضیح داد: در ازدحام‌های قبلی در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه، انبوه جمعیت در حال خروج از کشور و سفر به عراق بودند. در حالی که اکنون سیل جمعیت برای ورود به ایران در مسیر بازگشت از کربلا و نجف است. اما علاوه بر آن درحال حاضر با توجه به نزدیکی به فرارسیدن روز اربعین و تعطیلات پایان هفته، پیش بینی می‌شود تعداد زیادی از افراد برای خروج از کشور هم به مرزها بیایند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین از افزایش 150 درصدی تخت‌های بستری موقت و درمان سرپایی در پایانه مهران از شامگاه امروز صرفا برای زائران دچار گرمازدگی خبر داد و گفت: باید برای امدادرسانی به این موج تازه از خیل عاشقان امام حسین(ع) که همزمان ترافیک سنگینی در گیت‌های ورودی و خروجی ایجاد می‌کند؛ آمادگی کامل از سوی همه امدادگران و سایر خدمتگزاران به زائران وجود داشته باشد.

سلیمانی در ادامه از آمادگی کامل نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر، داوطلبان و جوانان این جمعیت خبر داد و تاکید کرد: سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای برای سفر به عراق اقدام نکنند و از حرکت به سمت استان‌های مرزی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد