افزایش 6 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها / گذر از اوج مصرف برق بدونِ قطعی


افزایش 6 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها / گذر از اوج مصرف برق بدونِ قطعی

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در نشست‌ آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای زمستان امسال که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در نشست‌ آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای زمستان امسال که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: این روزها با همکاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، شاهد ثبت رکوردی تازه هستیم.

وی افزود: بر همین اساس، در ماه‌های تیر و مرداد ۱۴۰۱، اوج بار مصرف نیروگاه‌ها، مقدار گاز و سوخت معادل تخصیص‌یافته نیروگاه‌ها نسبت به پارسال افزایش یافت تا برق مورد نیاز کشور به خوبی تأمین شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: این مقدار رشد گازرسانی به نیروگاه‌ها در فصل تابستان که فصل انجام برنامه‌ها و پروژه‌های تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار گاز است، رخ داد تا این امکان باشد که ضمن تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، برنامه‌های اورهال نیز انجام شود.

جولایی بر استفاده صحیح از سوخت گاز و دیگر سوخت‌های مورد مصرف نیروگاه‌ها و صنایع در زمان محدودیت تأکید کرد و گفت: از همه شرکت‌های گاز استانی می‌خواهیم که با توجه به فصل تعمیرات و وجود ناترازی گاز در کشور بر رعایت سهمیه‌بندی سوخت‌ها در بخش صنعت و نیروگاهی، توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم زمستان امسال را نیز مانند سال‌های گذشته، به‌خوبی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه حداکثر مقدار گاز تخصیص‌یافته به نیروگاه‌ها در تابستان امسال نسبت به پارسال ۶ درصد و سوخت معادل ۳ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش ۶ درصدی گازرسانی (فقط سوخت گاز) به نیروگاه‌های کشور در این بازه زمانی، در واقع رکوردی تازه برای مجموعه شرکت ملی گاز ایران است، این مهم سبب شد تا امسال با قطعی برق روبه‌رو نشویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022