مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد


مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد

مشخصات فنی و آپشن های سدان جدید ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شده بود.یکی از خودروسازان خصوصی خوش نام صنعت خودروسازی کشورمان، گروه بهمن موتور است که هم در زمینه تولید خودروهای لوکس سواری...

مشخصات فنی و آپشن های سدان جدید ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شده بود.

یکی از خودروسازان خصوصی خوش نام صنعت خودروسازی کشورمان، گروه بهمن موتور است که هم در زمینه تولید خودروهای لوکس سواری فعالیت می‌کند و هم در حوزه تولید و مونتاژ خودروهای سنگین و موتورسیکلت خودی نشان داده و موفقیت به دست آورده است.

آشنایی با مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور

یکی از جدیدترین محصولات این شرکت خودروسازی، رسپکت بهمن موتور است که چندین ماه پیش در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. می‌توانید مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت رسپکت را در ادامه بخوانید. البته هم اکنون این خودروساز امکانات و آپشن‌های رفاهی این سدان جذاب را به طور رسمی اعلام کرده است.

مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد

نام خودروی ریسپکت در بازار چین، کوین ژوآندو است و با این نام به فروش می‌رسد. این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر 154 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه در این خودرو از طریق گیربکس سی وی تی با تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بر اساس آنچه مدیران بهمن موتور اعلام کرده‌اند، قیمت سدان ریسپکت در بازار ایران، 737 میلیون تومان خواهد بود و قرار است به گفته آنها از اوایل مهر ماه 1401 فروش این محصول جذاب و لوکس آغاز شود. همچنین بازه تحویل این خودرو یک ماهه است. در ادامه مشخصات فنی دقیق و امکانات رفاهی رسپکت بهمن موتور را معرفی خواهیم کرد.

مشخصات کلی ریسپکت بهمن موتور

طول این خودرو 4670 میلی متر، عرض آن 1825 میلی متر است و ارتفاعی 1483 میلی متری دارد. همچنین فاصله بین دو محور آن طبق ارزیابی‌های به عمل آمده 2700 میلی متر خواهد بود. وزن سدان جدید گروه خودروسازی بهمن 1408 کیلوگرم است و توی باک آن می‌توان 50 لیتر بنزین جای داد. همچنین شرکت مذکور برای این سدان خانوادگی 455 لیتر ظرفیت صندوق بار در نظر گرفته که در نوع خود مناسب محسوب می‌شود.

مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد

گفتیم که ریسپکت مجهز به یک موتور 1500 سی سی توربو است و از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می‌برد. نوع جعبه دنده‌ای که قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند، 9 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک خواهد بود. عملکرد این نوع جعبه دنده‌ها با توجه به نوع پیشرانه توربوشارژ چندان مناسب نخواهد بود.

با این حال بهمن رسپکت در هر 100 کیلومتر مسافت به طور تقریبی 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. در سیستم تعلیق جلو شاهد تعبیه سیستم مستقل مک فرسون و در سیستم عقب شاهد حضور سیستم مستقل چند میله‌ای هستیم. سیستم فرمان در این سدان لوکس، برقی است.

امکانات رفاهی و ایمنی ریسپکت بهمن موتور

مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد

پیش تر در نمایشگاه خودروی تهران از ریسپکت بهمن موتور رونمایی شده بود و درباره امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این محصول جدیدالورود صحبت کرده بودند اما امروز به طور رسمی امکانات رفاهی و ایمنی منتشر شده است. با این حساب در ادامه نخست تجهیزات ایمنی رسپکت را بررسی می‌کنیم و سپس امکانات رفاهی را معرفی خواهیم کرد.

ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز از نوع ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESP، سیستم ترمز پارک برقی یا EPB، سیستم توقف خودکار قبل از شروع به حرکت یا اتوهلد، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، اتصال سه نقطه‌ای کمربند ایمنی جلو با قالیت تنظیم ارتفاع، اتصال سه نقطه‌ای کمربند ایمنی ردیف عقب به همراه قفل اضطراری، هشداردهنده باز بودن کمربند ایمنی راننده و:

قفل ایمنی کودک درب‌های عقب و شیشه ها، 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، 2 عدد کیسه هوای جانبی، 2 عدد کیسه هوای پرده‌ای، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، سیستم اتصال صندلی کودک، سیستم ضد سرقت خودرو، سیستم هشداردهنده سرعت با قابلیت تنظیم، سیستم ایمنی تشخیص مانع شیشه بالابر و سانروف و سیستم هوشمند ورود بدون کلید.

مشخصات فنی و آپشن های ریسپکت بهمن موتور رسما اعلام شد

همچنین از امکانات رفاهی سدان ریسپکت می‌توان به حالت‌های رانندگی اقتصادی-اسپرت، نشانگر تعویض دنده، تثبیت کننده سرعت خودرو یا کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشین‌های عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم تشخیص مانع عقب، دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر، دوربین 360 درجه برای سهولت در پارک، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، شارژر وایرلس یا بی‌سیم تلفن همراه و:

سیستم مولتی مدیا 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث و دارای سیستم جی پی اس، درگاه یو اس بی دو عدد در جلو و یک عدد در عقب، 6 عدد اسپیکر، خروجی برق 12 ولت، نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های مه شکن عقب، چراغ‌ها با تکنولوژی ال ای دی، قابلیت روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو یا اتولایت و:

قابلیت تنظیم برقی چراغ‌های جلو، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل، آینه‌های جانبی برقی تاشو به همراه گرمکن و چراغ خوشامدگویی، آینه داخلی ضدتابش نور، شیشه حریم شخیص درب‌ها و شیشه عقب، برف پاک کن ژله‌ای، سانروف، روکش چرمی صندلی، صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشن مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم دستی در 4 جهت، صندلی عقب با قابلیت جمع شدن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، ریموت کنترل مجهز به کلید صندوق عقب، کالیپر ترمز قرمز رنگ و باز شدن درب باک از داخل اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا