افزایش چشمگیر قیمت بنزین در این کشور


قیمت انواع بنزین و گازوئیل در لبنان در سایه تحریم‌های آمریکا و لغو یارانه سوخت با افزایش چشمگیر روزانه همراه شده است.

قیمت سوخت در لبنان در سایه محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان و تصمیم دولت این کشور در رفع یارانه سوخت، با افزایش قیمت روزانه روبه روست.

وزارت آب و انرژی لبنان امروز چهارشنبه جدول جدیدی از قیمت انواع سوخت در این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، قیمت بنزین انواع ۹۵ و ۹۸ اکتان به ترتیب ۲۰ و ۲۱ هزار لیره و گازوئیل ۲۲ هزار لیره و گاز ۱۰ هزار لیره نسبت به دیروز افزایش داشته است.

قیمت بنزین اکتان ۹۵ هزار و ۶۶۶ هزار لیره، بنزین ۹۸ اکتان ۶۸۲ هزار لیره، گازوئیل ۸۲۲ هزار لیره و گاز ۳۶۴ هزار لیره شد.

حداقل دستمزد در لبنان ۶۷۵ هزار لیره لبنان است.

لبنان به دلیل مواجهه با گرانی و سقوط ارزش پول ملی این کشور، از بحران اقتصادی، کاهش حجم جریان‌های مالی از خارج، افزایش حجم بدهی‌های عمومی، افزایش نرخ دلار در برابر لیره لبنان و کاهش قدرت خرید رنج می‌برد.

در همین حال قرار است به زودی هیات لبنانی به ایران آمده تا درباره دریافت سوخت از ایران رایزنی کنند.

بحران سوخت لبنان در حالی رو به گسترش است که آمریکا با اعمال فشار به بیروت، مانع از ارسال هر گونه سوخت به مردم لبنان می‌شود، با این حال سال گذشته، تهران بدون توجه به تهدید‌های آمریکا، محموله سوخت خود را به لبنان فرستاد که به تعبیر سیاسیون لبنانی، شلیکی بر پیکره محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان بود.

بانک مرکزی لبنان هم دو روز پیش اعلام کرد که تامین دلار برای واردات بنزین را به طور کامل متوقف کرده است و پیش‌بینی می‌شد که این اقدام منجر به افزایش قیمت و نوسانات سوخت و افزایش فشار بر کاهش مداوم ارزش پول ملی این کشور شود.

بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که تامین دلار برای واردات بنزین را به طور کامل متوقف کرده است. این اقدام احتمالاً منجر به افزایش قیمت و نوسانات سوخت و افزایش فشار بر کاهش مداوم ارزش پول ملی این کشور خواهد شد.

بانک دو لیبان (بانک مرکزی لبنان) سال گذشته هم اعلام کرده بود که به‌دلیل کاهش ذخایر ارزی کشور، ارائه دلار را با نرخ‌های یارانه‌ای شدید متوقف می‌کند، اما این کار را با نرخ‌های کمتر از بازار در مبادلات خود ادامه داده بود.

منبع: دانشجو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی