طرز تهیه میگو پلو، غذای اصیل و خوشمزه جنوبی


طرز تهیه میگو پلو، غذای اصیل و خوشمزه جنوبی

پارسینه: میگو پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه استان هرمزگان است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پلو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه میگو پلو، غذای اصیل و خوشمزه جنوبی
میگو پلو یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه یکی از معورف‌ترین غذا‌های استان‌های جنوبی کشورمان است و بهترین میگو پلو در جنوب کشور متعلق به استان بوشهر می‌باشد.
مرحله اول

برای تهیه میگو پلو بوشهری ابتدا میگو‌ها را تمیز می‌کنیم و با یک چاقوی تیز رگ سیاه رنگ موجود در پشت میگو‌ها را خارج می‌کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می‌کنیم.
مرحله دوم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، میگو‌ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا سرخ شوند. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به میگو‌ها اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

مگیو‌ها را پس از اینکه به خوبی سرخ شدند، از تابه خارج کرده و کنار می‌گذاریم. در ادامه پیاز‌ها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می‌کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک قابلمه مناسب اضافه می‌کنیم و به خوبی تفت می‌دهیم.
مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز‌ها سبک شدند، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن مواد را دو دقیقه دیگر ادامه می‌دهیم. در همین حین گوجه فرنگی‌ها پوست می‌گیریم و با رنده ریز درون قابلمه رنده می‌کنیم.
مرحله پنجم

در این مرحله سیر و فلفل سبز را نیز رنده می‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم و به همراه میگو‌های سرخ شده به قابلمه می‌افزاییم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند.
مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و مواد به روغن افتادند، برنج را به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. ضمن اینکه تفت دادن برنج باعث می‌شود که پس از پخت وا نرود.
مرحله هفتم

در این مرحله ۳ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برنج به خوبی بپزد و آب درون قابلمه کشیده شود، سپس کمی روغن به صورت پخش روی برنج می‌ریزیم و درب قابلمه را با دم کنی می‌پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم میگو پلو به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود. پس از اینکه غذا آماده شد، آنرا درون قابلمه ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس درون دیس می‌کشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس