نظرسنجی: قیمت طلا در مسیر رشد قرار گرفت


نظرسنجی: قیمت طلا در مسیر رشد قرار گرفت

در روز های پایانی هفته گذشته ارزش دلار آمریکا یک رشد قدرتمند را تجربه کرد و به بالاترین حد خود طی 20 سال گذشته رسید. با این وجود طلا توانست حمایت 1700 دلاری را حفظ کرده و همین موضوع باعث شد تا احساسات در میان سرمایه گذاران بازار طلا بهبود یابد.

به گزارش بنکر (Bankerهرچند پیش بینی می شود که طلا طی روز های آینده فضا برای افزایش قیمت را داشته باشد، اما تحلیلگران هشدار می دهند که سرمایه گذاران نباید انتظار صعود شدید قیمت طلا را داشته باشند چراکه فدرال رزرو همچنان به سیاست های خود ادامه داده و افزایش نرخ بهره را در برنامه خود دارد.

بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو طی جلسه آینده خود در ماه سپتامبر قصد دارد نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش دهد. این موضوع می تواند باعث شود تا رشد ارزش دلار ادامه یافته و در نتیجه قیمت طلا کاهش پیدا کند.

داده‌ های ضعیف‌ تر اقتصادی در هفته پیش رو می‌ تواند دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد و قیمت طلا را بالا ببرد، اما این داده‌ها فدرال رزرو را از افزایش نرخ‌ها باز نمی‌ دارد و در نهایت از بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا حمایت می‌ کند.

مارک چندلر، تحلیلگر بازار طلا پیش بینی کرد که قیمت طلا طی روز های آینده افزایش یابد. با این حال او گفت که افزایش قیمت طلا در این هفته چیزی بیشتر از یک اصلاح قیمت در روند نزولی فعلی نخواهد بود.

این هفته، در مجموع 16 متخصص بازار در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند. 9 تحلیلگر یا 56 درصد گفتند که در هفته پیش رو نسبت به طلا خوشبین هستند. دو تحلیلگر یا 13 درصد گفتند که قیمت طلا کاهش می یابد و پنج تحلیلگر یا 31 درصد گفتند که در مورد فلز گرانبها بی طرف هستند.

در بخش خرده فروشی، 495 رای از طرف سرمایه گذاران به دست آمد. در مجموع 255 رای دهنده یا 52 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. 153 نفر دیگر یا 31 درصد پیش بینی کردند که طلا سقوط خواهد کرد و 87 رای دهنده باقی مانده، یا 18 درصد، نسبت به آینده طلا موضع خنثی گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق