مسجد، پیشرانِ تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم است


مسجد، پیشرانِ تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم است

امامی با بیان اینکه مساجد مهمترین مراکز بازتولید فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی هستند، گفت: مسجد پیشران تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم است.

«سیدمجید امامی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد مهمترین مراکز بازتولید فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی هستند، اظهار کرد: باید با احیاء و اصلاح الگوی حکمرانیِ مسجدمحور، از این ظرفیت استفاده کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: برای تحقق این مهم باید نهادهای سیاستگذار در حوزه مسجد و گروه های مردمی را دور هم جمع کنیم.

وی اضافه کرد: در بسیاری از نقاط کشور مشکل عدالت فرهنگی وجود دارد چه فضایی بهتر از مسجد داریم تا عدالت فرهنگی را از طریق آن به کالبد جامعه بازگردانیم؟ باید مردم را عاشق مسجدسازی و حضور در مسجد کرد تا به این صورت، عدالت فرهنگی در سراسر کشور محقق شود.

امامی تاکید کرد: باید دستگاه های مختلف همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به قدر توان امکانات خود را به سمت مساجد مناطق محروم گسیل کنند.

وی ادامه داد: به این صورت هم مسجد را رونق داده ایم و هم مشکل عدالت فرهنگی را در مناطق محروم برطرف کرده ایم. مشکل ما این است که برنامه ریزی و اقناع سازی در این باره نداریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: مسجد، پیشران تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم است اگر ظرفیت هایی مثل کانون های فرهنگی هنری را بشناسیم و فعال کنیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا