مراسم اربعین حسینی در بیش از 80 مسجد و هیئت مذهبی صومعه‌سرا برگزار می‌شود


مراسم اربعین حسینی در بیش از 80 مسجد و هیئت مذهبی صومعه‌سرا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیم زاده گفت: ویژه مراسم اربعین حسینی در بیش از ۸۰ مسجد و هیئت مذهبی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «علیرضا ابراهیم زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: اربعین از قدیم الایام در بین دوستداران امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا افزود: تعظیم شعائر حسینی(ع) تعظیم شعائر الله است و در هیچ ظرف مکانی و زمانی مانند دو ماه محرم و صفر نمی‌شود شعائر حسینی را گرامی داشت.

وی نیز با تجلیل از شور حسینی در جامعه اسلامی گفت: حضور میلیونی عاشقان ائمه اطهار (ع) در کربلا در روز اربعین ، زنده نگه داشتن حماسه حسینی و ادامه راه کربلاست.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی مراسم ویژه و محوری این روز،(جمعه، 25شهریور) قبل از اقامه نماز جمعه در مصلی صومعه‌سرا برگزار می‌شود تصریح کرد: همچنین قبل از برگزاری این مراسم، هیئت عزاداری خیابانی از جلوی سپاه شهرستان تا مصلی با عنوان «جاماندگان اربعین» برگزار می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا بیان کرد: برگزاری قرائت زیارت اربعین در 50 مسجد و 30 هیئت مذهبی شهرستان، اعزام 80 روحانی و مداح به مساجد و هیئات مذهبی، برگزاری ویژه مراسم روز اربعین در شهر گوراب زرمیخ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و روستاها از جمله برنامه‌های این اداره در اربعین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین از اباتر تا بقعه دهنده، برگزاری ختم قران کریم توسط موسسات و خانه‌های قرآنی و هدیه ثواب آن به شهدای دشت کربلا و برگزاری دستجات عزاداری خیابانی از دیگر برنامه‌ها است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند