علائم ساده گرمازدگی را دست کم نگیرید/ این اقدامات را سریعا برای فرد گرمازده انجام دهید


علائم ساده گرمازدگی را دست کم نگیرید/ این اقدامات را سریعا برای فرد گرمازده انجام دهید

گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن از علائم گرمازدگی است و سوال آن است که در صورت مواجهه با این علائم در فرد گرمازده چه باید کرد؟.

به گزارش بهداشت نیوز، برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین باید برخی نکات را مورد توجه قرار داد. بر این اساس برای پیشگیری از گرمازدگی در ساعات ۱۰ صبح تا دو بعد از ظهر که بیشترین شدت تابش آفتاب است، کمتر فعالیت کنید. همچنین بهتر است که ساعت‌های خنک‌تر را برای پیاده‌روی انتخاب کنید.

همچنین در فضای باز از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین در هنگام پیاده‌روی لباس مناسب و گشاد و دوخته شده از الیافت نخی به تن کنید.

باید توجه کرد که پیاده‌روی طولانی مدت بدون استراحت دوره‌ای در هوای گرم می‌تواند منجر به گرفتگی دردناک عضلات پا شود. در صورتی که دچار این عارضه شدید، بهتر است عضلات منقبض را در حالت استراحت قرار دهید و همچنین آب خنک و کمی نمک و ترجیحا دوغ خنک بنوشید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن از علائم گرمازدگی است. اگر به بیماری که دچار گرمازدگی شده، رسیدگی نشود، گرمازدگی می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین باید سریعا بیمار را به جای خنک برده و مایعات خنک به او بدهیم. همچنین لباس بیمار را خارج کرده و دور بیمار ملحفه مرطوب بپیچیم و به نیروهای امدادگر نیز اطلاع دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)