مساجد باید به پایگاه هدفمند کردن حضور زائران در پیاده‌روی اربعین تبدیل شوند


مساجد باید به پایگاه هدفمند کردن حضور زائران در پیاده‌روی اربعین تبدیل شوند

حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه مساجد باید به پایگاه اعزام و هدفمند کردن حضور زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی تبدیل شوند، گفت: اهالی مساجد و هیئت‌ها تاکنون در این باره نقش خود را در ایران و عراق به خوبی ایفا کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین «علی کمساری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اربعین نماد عزت و عظمت تشیع و برافراشتن پرچم آزادی خواهی در دوره معاصر و در سراسر جهان شده است، اظهار کرد: بزرگداشت اربعین ریشه در تاریخ تشیع پس از قیام عاشورا دارد که با توجه به رویکرد جدید مردم به موضوع اربعین، و توجه ویژه رسانه ها به این پیاده روی، این مراسم به یک نماد ارزشمند از عزت و عظمت تشیع تبدیل شده است.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: مراسم پیاده روی باشکوه اربعین باید مدیریت فرهنگی شود و هر مقدار بر شکوه و عظمت این مراسم افزوده شود، باید مدیریت فرهنگی بیشتری نسبت به آن صورت گیرد تا همه جوانب کار به خوبی دیده و تدبیر شود.

وی اضافه کرد: مساجد و تکایا و هیئت های مذهبی در هدایتگری محتوایی و معنوی پیاده روی اربعین حسینی نقش بسیار مهمی دارند و اهالی مساجد و هیئت ها تاکنون نقش خود را به خوبی هم در داخل ایران و در کشور عراق ایفا کرده اند.

کمساری در ادامه گفت: مساجد باید به خاستگاه اعزام و هدفمند کردن حضور زائران در پیاده روی باشکوه اربعین حسینی تبدیل شوند. مراکز فرهنگی و بقاع مقدسه و اماکن متبرکه نقش بسیار مهمی در عرضه محصولات فرهنگی و تربیتی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله اهالی مساجد و هیئت ها در مدیریت فرهنگی و محتوایی و عرضه محصولات فرهنگی و معنوی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند و انشاءالله با تداوم این وضعیت، شاهد عظمت بیشتر شیعیان به واسطه برگزاری این مراسم باشکوه باشیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی