برگزاری سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین در لامرد


برگزاری سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین در لامرد

لامرد- شانزدهمین سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان همزمان با اربعین حسینی در لامِرد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر برگزاری این رخداد ملی اظهار داشت: از سال ۱۳۷۶ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فکر برنامه ریزی افتادیم که یکی از پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان که در استان و کشور مهجور مانده را احیا و نمایه کنیم. در همین راستا با همکاری صمیمانه مؤسسه موقوفه حسینیه بیت العباس پیشنهاد برگزاری سوگواره را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده که با موافقت استان، این سوگواره به نام این شهرستان در وزارتخانه ثبت شده و هر ساله ان شاء الله شاهد برگزاری این رخداد بزرگ عاشورایی خواهیم بود.

محمد هنرپیشه ادامه داد: وقتی مسئول ارشد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش استانی و کشوری از لامرد به عنوان قطب تعزیه جنوب کشور یاد می‌کند و لامرد را در ردیف خوانسار و میانه داران پتانسیل برگزاری این آئین به صورت ملی و بین المللی می‌داند. اینها همه از ثمره تلاش‌های خادمین این آئین سنتی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: با همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همکاری خوب مجموعه شهرستانی، توانستیم فراخوان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان را در فضای مجازی به ۳۰ مرکز استان و گروههای تعزیه کشور ارسال کردیم. که تاکنون تعداد زیادی از گروههای تعزیه از سراسر کشور به این فراخوان لبیک گفته اند که توسط هیئت بازبینی و انتخاب نمایندگان تعزیه هر استان در حال انجام است.

وی گفت: شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان همزمان با اربعین حسینی با حضور مقامات شهرستانی و خیل عاشقان ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش به مدت ۱۰ روز دهه سوم صفرالمظفر در بیت العباس آغاز خواهد شد.

وی گفت: امسال نیز با تلاش‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیگیر حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی در مراسم اختتامیه سوگواره هستیم که ان شاء الله به محض نهایی شدن به اطلاع مردم خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی