آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که خارج شدند، بازگردند؟


آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که خارج شدند، بازگردند؟

فرمانده قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور توضیحاتی را درباره بازگشت زائران و انتخاب مرز برای بازگشت از راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار محمد شرفی درباره اینکه آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند به کشور بازگردند، گفت: هیچ ضرورتی وجود ندارد که زائران از همان مسیر یا مرزی که از کشور خارج شدند برای بازگشت استفاده کنند. امکان بازگشت از همه مرزها وجود دارد.


وی ادامه داد: البته پلیس اطلاعاتی را منتشر می‌کند که در آنها مسیرهای پرترافیک و خلوت به تفکیک مشخص شده و به زائران اعلام می‌شود تا بهترین مسیر را برای بازگشت از سفر اربعین انتخاب کنند.


فرمانده قرارگاه اربعین فراجا درباره فعالیت پلیس ایران در کشور عراق تصریح کرد: پلیس ایران در عراق حضور نخواهد داشت و حضور پلیس تنها در حد مبادله افسران مرزی و تبادل اطلاعات خواهد بود. جلساتی بین پلیس ایران و عراق به صورت مستمر برگزار خواهد شد تا اگر مسئله ای وجود داشت توسط پلیس دو کشور بررسی شود. انصافا هم همکاری خوبی میان دو پلیس وجود دارد.


شرفی درباره مسئله پارکینگ‌ها در نقاط مرزی گفت: موضوع پارکینگ‌ بر عهده سیستم مدیریتی استان است و ما تنها وظیفه نظارت بر شاخص‌های پیشگیری از سرقت و حوادث را بر عهده داریم. موضوعاتی نظیر پایش تصویری، روشنایی کافی در پارکینگ‌ها و محل قرارگیری خودروها، خط‌کشی اصولی و حصارکشی مناسب و بر عهده پلیس است و فرماندهی انتظامی بر آن‌ها نظارت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن