تلاش زائران و مبلغان در راستای زنده نگه داشتن مجاهدت‌های زینب(س) قابل تقدیر است


تلاش زائران و مبلغان در راستای زنده نگه داشتن مجاهدت‌های زینب(س) قابل تقدیر است

فعال فرهنگی در جمع «سفیران» موکب بانوان فاطمی با یادآور شدن مجاهدت‌های حضرت زینب(س)، تلاش زائران و مبلغان در راستای زنده نگه داشتن این سنت حسنه را قابل قدردانی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «انسیه‌سادات اشرفی» فعال فرهنگی و همسر عبدالرضا هلالی از مداحان کشورمان، همزمان با ایام اربعین حسینی با حضور در جمع «سفیران» موکب بانوان فاطمی در کربلا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و گرامیداشت مجاهدت‌های حضرت زینب(س)، اظهار کرد: زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در حقیقت مدافعان حرم هستند و سفیران و مبلغان که در راستای زنده‌نگه داشتن این سنت حسنه تلاش می‌کنند نیز طلایه‌داران این راه هستند که فعالیت‌هایشان قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) دیروز قافله‌سالار کاروان عاشورا بود و امروز قافله‌سالار حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین است افزود: جا دارد هر کسی در مسیر پیاده‌روی اربعین سختی متحمل می‌شود سختی‌ها و مصیبت‌های حضرت زینب(س) را به یاد آورد و از ایشان برای نزدیک شدن به مسیر بندگی مخلصانه خداوند طلب یاری کند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اتفاقات و مشقت‌ها و خستگی‌های مسیر پیاده‌روی اربعین همگی روضه‌ی مجسم اربعین است.

خانم اشرفی گفت: غذای موکب‌ها یک غذای معمولی نیست و حکم مائده بهشتی را دارد چرا که سراسر نور و برکت است و دل زائران را روشنایی و وجودشان را پاکی می‌بخشد.

در پایان این دیدار همگی با سردادن نوای «لبیک یا زینب(س)» با یاد و راه شهدای عاشورا، اسرای کربلا، مدافعان حرم و قدرترین پیام‌آور واقعه اربعین حضرت زینب(س) اعلام همبستگی کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403