خط و نشان کشیدن حسن یزدانی در مبارزه نخست/ برد سخت نخودی و پیروزی جردن باروز  


خط و نشان کشیدن حسن یزدانی در مبارزه نخست/ برد سخت نخودی و پیروزی جردن باروز  

نماینده اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به پیروزی رسیدند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳ امروز(پنج‌شنبه) به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد و نمایندگان ایران در اوزان ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می شود، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. یزدانی در کشتی نخست آمادگی بدنی خوبی داشت و برای رقبا خط و نشان کشید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۳۲ کشتی‌گیر شرکت کرده اند، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس 7 بر 6 به برتری رسید. نخودی در دور بعد به مصاف برنده دولگون آلتانزول از مغولستان و موکندی از کونگو می رود. جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند. باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی گیر حضور دارند، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده دیدار میان آیدین احمداف از آذربایجان و ژی وی دنگ از چین مبارزه می کند. طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی به نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک در آن سوی جدول حضور دارد و تا دیدار فینال با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار