عبور قیمت دلار از نیمه کانال 31 هزار تومانی/ روند افزایشی نرخ طلا و سکه


عبور قیمت دلار از نیمه کانال 31 هزار تومانی/ روند افزایشی نرخ طلا و سکه

قیمت دلار، طلا و سکه، امروز پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارند. دلار امروز از میانه کانال ۳۱ هزار تومانی گذشت و به حدود ۳۱۶۰۰ تومان رسید. طلا و سکه امامی نیز امروز، بر خلاف روز گذشته، روند صعودی دارند. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازارها را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۷۵۳ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱,۲۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۶۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به ۳۱,۶۲۰ تومان رسید. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱,۲۱۰ و ۳۱,۵۰۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز نسبت به روز گذشته روند افزایشی دارد و به ۳۰,۳۵۰ تومان رسیده است. همچنین دلار هرات نیز روند صعودی دارد و با نرخ حدود ۳۱,۱۱۰ تومان معامله می‌شود.

اما دلار سلیمانیه بر خلاف روز گذشته روند کاهشی دارد و معاملات نقدی آن به ۳۱,۸۸۰ تومان رسیده است. در حالی که دیروز در محدوده کانال ۳۲ هزار تومان معامله می‌شد.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۲۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۷۵۶ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۰۵ درصد افت به ۲۸۶۱۰ تومان رسیده است.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود چهار هزار تومان بیشتر از روز گذشته. طلا روز گذشته در این منبع روند کاهشی داشت و به حدود یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان نیز رسید.

این منبع قیمت سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۷۹ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی روز گذشته نوسان داشت و در حالی که ظهر دیروز حدود ۱۴ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان معامله می‌شد، بعد از ظهر به محدوده ۱۴ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان رسید.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی)، در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و ۱۳ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۵۹ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. دیروز هم روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع کاهشی بود. ظهر دیروز حدود ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار و بعد از ظهر در حدود ۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان معامله می‌شد.

همچنین نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها کاهشی و ۱,۶۸۵٫۵۹ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است.

مقام اروپایی: مذاکرات وین در وضعیت بن‌بست قرار دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در یک وضعیت بن‌بست قرار دارد.

ایرنا نوشت، جوسپ بورل روز چهارشنبه در گفت‌وگو با آژانس خبری فرانسه (AFP) با اشاره به شرایط سیاسی آمریکا و آنچه او «جهت گیری‌های» توصیف کرد که به جمع‌بندی منجر نمی‌شود، افزود: اکنون در یک نوع بن بست قرار داریم.

وی با بیان اینکه «نقش من به عنوان هماهنگ کننده در مذاکرات این است که سعی کنم مواضع طرف‌ها را به‌هم نزدیک کنم» افزود: در عرض چند ماه گذشته، ما در حال همگرایی بودیم و در هر مرحله، مواضع به هم نزدیک‌تر می‌شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تبادل نظرات طرف‌ها در خصوص پیش‌نویس توافق وین اشاره و ادعا کرد: «اما متاسفانه پس از تابستان، آخرین پیشنهادها به هم نزدیک نشد و طرف‌ها در حال واگرایی هستند.»

دستیار وزیر امور خارجه: در بن‌بست نیستیم

اما به نقل از ایسنا، سید رسول موسوی در واکنش به صحبت‌های جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که مدعی شده مذاکرات برجام در بن بست قرار دارد، در صفحه توییتر خود نوشت: «آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشه! برعکس گفته آقای ‌بورل معتقدم مذاکرات ‌برجام در بن بست نیست بلکه آنچه مذاکرات را به بن بست می‌کشاند تلاش سیاسی برای بازنگه داشتن پرونده ایران درآژانس علیرغم بازگشت به شرایط ۲۰۱۵ است. بازگشت به برجام بلی، فرصت سازی برای صهیونیستها هرگز.»

ادعای هسته ای اروپا علیه ایران

به نقل از تسنیم، نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همراستا با سناریوی آمریکا در شورای حکام مدعی شد ایران از جلسه قبلی شورای حکام، با آژانس تعاملی نداشته و بنابراین، هیچ پیشرفتی در شفاف سازی موضوعات پادمانی باقیمانده حاصل نشده است.

استفن کلمنت نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مدعی شد اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته، نگرانی‌های جدی خود را از حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در سه مکان اعلام‌نشده در ایران ابراز کرده است.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار در مورد دلار و ارز را در صفحه اخبار ارز و طلای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی