یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی رسیدند / شروع توفانی آزادکاران؛ فعلا بدون باخت


یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی رسیدند / شروع توفانی آزادکاران؛ فعلا بدون باخت

سه نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان راه پیدا کردند.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر امروز و با برگزاری رقابت های 4 وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز شد که پس از اینکه امیرمحمد یزدانی به دلیل 300 گرم اضافه وزن، سر وزن نرسید و از دور رقابت ها کنار رفت، هر سه نماینده دیگر کشورمان رقبای خود را شکست دادند و به مرحله نیمه پایانی راه پیدا کردند.
در وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی که سال گذشته در جهانی اسلو به مدال نقره دست پیدا کرد، در نخستین گام به مصاف یعقوب شیخ جمالوف، کشتی گیر روسی الاصل تیم رومانی، رفت و پس از اینکه در ابتدای کار در خاک حریف قرار گرفت، موفق شد با یک خاک و دو بارانداز ۶ امتیاز دریافت کند اما در ادامه همان صحنه یک فیتو خورد ولی توانست رو کند تا وقت نخست را با برتری ۷ بر ۴ به سود خود خاتمه دهد. تنها امتیاز وقت دوم را هم کشتی گیر رومانیایی گرفت که با یک سر زیر بغل نخودی را در خاک خود قرار داد تا این مسابقه با پیروزی ۷ بر ۶ نماینده کشورمان تمام شود. دومین دیدار نخودی برابر دولگون آلتانزول از مغولستان بود که در همان ابتدای کار با یک پیچ کمر کشتی گیر مغولستانی را از بالا به پل زد و پس از آن هم یک بار حریف را به پل برد و با اجرای دو بارانداز نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد و راهی مرحله بعد شد. این کشتی گیر جویباری در دیدار یک چهارم پایانی در مقابل بکزاد عبدالرحمانوف از ازبکستان و نفر سوم المپیک توکیو قرار گرفت که در ابتدای کار با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز گرفت اما لحظاتی بعد خودش خاک شد و ۲ امتیاز از دست داد. نماینده کشورمان در ادامه وقت اول دو بار دیگر حریف را با پیش انداز خاک کرد تا در این وقت با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری برسد. در وقت دوم حریف با یک زیرگیری توانست نخودی را از تشک خارج کرده و یک امتیاز بگیرد و پس از آن نیز هر یک از دو کشتی گیر یک بار طرف مقابل را خاک کردند تا این مسابقه با پیروزی ۱۰ بر ۵ نماینده کشورمان خاتمه یابد. نخودی عصر امروز و در مرحله نیمه نهایی به مصاف واسیل میخایلوف از اوکراین و نفر سوم سال 2020 اروپا خواهد رفت.

یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی رسیدند / شروع توفانی آزادکاران؛ فعلا بدون باخت

مدافع عنوان قهرمانی وزن 86 کیلوگرم یعنی حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی قرار گرفت که در وقت نخست دو بار حریف را خاک کرد تا با برتری 4 بر صفر این وقت را به پایان برساند. نماینده کشورمان در وقت دوم نیز موفق شد 3 بار دیگر حریف را در خاک خود قرار دهد تا با پیروزی 10 بر صفر راهی مرحله بعد شود. یزدانی در مرحله یک چهارم پایانی نیز به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت که در وقت اول یک بار پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم پنج مرتبه او را خاک کرد تا در لحظات پایانی سه دقیقه نخست نتیجه را ۱۱ بر صفر کرده و با اقتدار به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کند. کشتی گیر جویباری برای رسیدن به فینال در مقابل بوریس ماکوئف از اسلواکی قرار می گیرد که در فینال جهانی 2017 و همچنین 3 ماه پیش در تورنمنت تورلیخانوف موفق شده این حریف را شکست دهد.

یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی رسیدند / شروع توفانی آزادکاران؛ فعلا بدون باخت

نماینده فوق سنگین ایران نیز امیرحسین زارع بود که سال گذشته به عنوان قهرمانی جهان رسید. او پس از یک دور استراحت، به مصاف دنگ جی وی از چین رفت که مدال های نقره و برنز جهان را در کارنامه داشت و در دیدار رده بندی المپیک توکیو نیز مغلوب زارع شده بود. در این مسابقه دو بار به کشتی گیر چینی اخطار 30 ثانیه داده شد که در هیچ یک از این دو مرتبه نتوانست امتیازی کسب کند تا پس از اینکه زارع پای حریف را از تشک خارج کرد، کشتی با پیروزی 3 بر صفر نماینده کشورمان خاتمه پیدا کند. این کشتی گیر 21 ساله در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و نفر سوم سال 2019 جهان قرار گرفت که ابتدا با یک زیرگیری پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز دیگر گرفت و به دلیل اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، وقت اول با نتیجه ۶ بر صفر به پایان رسید. نماینده کشورمان در وقت دوم هم دو بار دیگر رقیب را خاک کرد و با پیروزی ۱۰ بر صفر راهی نیمه نهایی شد. نفر سوم المپیک توکیو به مانند سال گذشته در این مرحله باید در مقابل طاها آکگول ترکیه ای و قهرمان جهان و المپیک قرار بگیرد.

یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی رسیدند / شروع توفانی آزادکاران؛ فعلا بدون باخت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا