تلاش مجلس برای حل مشکلات امدادگران هلال‌احمر


تلاش مجلس برای حل مشکلات امدادگران هلال‌احمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر شهریاری در حاشیه بازدید از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در کربلا گفت: هلال احمر ایران نهاد بین المللی بشردوستانه و جزو چند جمعیت قدرتمند دنیاست. این جمعیت در داخل و خارج از...

تلاش مجلس برای حل مشکلات امدادگران هلال‌احمربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر شهریاری در حاشیه بازدید از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در کربلا گفت: هلال احمر ایران نهاد بین المللی بشردوستانه و جزو چند جمعیت قدرتمند دنیاست. این جمعیت در داخل و خارج از کشور، هم در حوادث و سوانح و هم در ایام مناسبتی مثل اربعین و مراسم حج، خدمت‌رسانی می‌کند. در اربعین امسال هم هلال احمر کشور با نیرو‌هایی توانمند همراه با امکانات قابل توجه، خدمات بسیار خوبی را به زائران ایرانی و غیرایرانی ارائه داده که رضایت زائران را در پی داشته است.
رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در حوادث طبیعی داخل کشور، هلال احمر جزو اولین ارگان‌هایی است که به موقع حضور پیدا می‌کند و در حوادثی که در کشور‌های خارجی رخ می‌دهد همچون سیل پاکستان، کمک‌های قابل توجهی از سوی این جمعیت انجام می‌شود.
شهریاری تاکید کرد: ما در مجلس در تلاشیم بودجه خوبی به هلال احمر اختصاص پیدا کند. پر بودن انبار‌های هلال احمر از دغدغه‌های دولت و مجلس است. همچنان که در جلسه ستاد کرونا که در ۲ ماه پیش برگزار شد موضوع انبار‌ها به سمع و نظر رئیس جمهور رسانده و منجر به تصویب مبلغ قابل توجهی بودجه در این زمینه شد.
رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار است دولت و مجلس در زمینه ارتقای جایگاه هلال احمر توجه ویژه داشته باشند. در مجلس برای خرید آمبولانس‌های مناسب بودجه خوبی تصویب شده امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم به موقع منابع مورد نظر را تخصیص دهد. تعداد بالگرد‌های این سازمان امدادرسان هم نیاز به افزایش دارد چرا که امدادرسانی به برخی حوادث فقط با امداد هوایی ممکن خواهد بود. کشور ما به جهت شرایط جغرافیایی، انواع و اقسام حوادث را در خود جای داده و خوشبختانه یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی در حوادث، هلال احمر است و به این جمعیت باید توجه ویژه‌ای شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی در هلال احمر وجود تعداد قابل توجهی از امدادگران داوطلب است که در حوادث خدمت رسانی می‌کنند و با وجود چندین سال کار داوطلبانه، بدون شرایط استخدامی و درآمد کم در تمام حوادث از جمله سیل و زلزله حاضر می‌شوند.
به گفته شهریاری تلاش مجلس بر این است بتواند کار اساسی برای این نیرو‌های زحمتکش انجام دهد در این خصوص دولت هم باید در کنار مجلس باشد. امیدواریم با کمک هم بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس