کربی: چین نباید از پوتین در جنگ با اوکراین حمایت کند


کربی: چین نباید از پوتین در جنگ با اوکراین حمایت کند

دیدار روسای جمهور کشورهای مختلف با رئیس جمهور پوتین در نشست شانگهای خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید از چین خواست تا در برابر اقدامات روسیه موضع سکوت اختیار نکند.

«جان کربی» روز پنج شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از چین خواست که ازدولت مسکو در جنگ علیه کی یف حمایت نکند. سخنگوی کاخ سفید افزود که همه باید در برابر تجاوزات مسکو در اوکراین همسو باشد و کسی نباید در (این خصوص) حاشیه بماند.

در حالیکه «ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ» روسای جمهور روسیه و چین در حاشیه نشست شانگهای در سمرقند با هم دیدار کردند، سخنگوی کاخ سفید گفت که تصور نمی‌کنیم کسی (در خصوص جنگ اوکراین) باید در حاشیه قرار بگیرد (سکوت کند). تمام دنیا باید در مقابل کاری که آقای پوتین انجام می دهد صف آرایی کنند.

کربی با توجه به دیدارهای مکرر رئیس جمهور روسیه با روسای جمهور دیگر کشورها در نشست شانگهای گفت اکنون زمان انجام هیچ گونه تجارت معمولی با آقای پوتین نیست. سخنگوی کاخ سفید ضمن اشاره به اینکه پکن تاکنون برای حمایت مادی از پوتین یا نقض تحریم‌ها علیه مسکو هیچ اقدامی نکرده است، گفت: باید دید چین تا چه اندازه از جنگ روسیه حمایت می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه دیگری به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که ایالات متحده آماده می شود تا بسته دیگری از کمک‌های امنیتی را به اوکراین ارسال کند. این مقام کاخ سفید اما از ارائه جزئیات بیشتر، از جمله زمان تحویل این بسته به اوکراین، خودداری کرد.

سخنگوی کاخ سفید در حالی خواستار مقابله همه کشورها در برابر روسیه است، که کشورش سهم اصلی را در شروع و ادامه جنگ در اوکراین دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو