3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی اختصاص یافت


معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه گفت: در ۳ ماهه نخست امسال ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی در کشور اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم، محمود کریمی بیرانوند ظهر امروز در حاشیه بررسی تسهیلات پرداخت شده اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دولت سیزدهم تنها در سه ماهه اول امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به ایجاد مشاغل خانگی اختصاص داد که این مقدار به اندازه کل تسهیلات یک سال گذشته است.

وی عنوان کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات مشاغل خانگی اعطایی دولت، 80 میلیارد تومان بوده که به علت وقوع تخلف، پرداخت آن متوقف شده و فقط 10 درصد آن به مردم پرداخت شده است.

کریمی بیرانوند با اشاره به پرونده‌های متقاضیان و عملکرد بانک‌های عامل این استان، ابراز کرد: این تخلفات ناشی از فرایند معیوب پرداخت تسهیلات و نظارت ضعیف متولیان در این زمینه است.

وی افزود: بخشی از این تسهیلات به علت نبود نظارت منحرف شده و در جاهایی غیر از اهداف اشتغال هزینه شده و یا به افراد بدون شرایط از جمله کارمندان دولت پرداخت شده است.

کریمی بیرانوند ادامه داد: اعطای آنی مجوز ایجاد مشاغل خانگی که یکی از افتخارات دولت سیزدهم است به علت بی توجهی و ضعف نظارت دستگاه‌های متولی، در کهگیلویه و بویراحمد به نقطه ضعف تبدیل شده است.

بیشتر بخوانیدنماینده بوشهر در مجلس: اشتغال نیروهای بومی در صنایع و شرکت‌های استان فراهم شود
11 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان اختصاص می یابد
دو راهبرد اصلی دولت در اشتغال زایی/ برگزاری سومین جلسه شورای عالی اشتغال
کریمی بیرانوند بیان کرد: بخش دیگری از این مشکلات ناشی از هک شدن سامانه ثبت نام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403