نویسنده «فراتر از ارتباطات»: با شناخت هوش مصنوعی زودتر به آرزوها برسید


نویسنده «فراتر از ارتباطات»: با شناخت هوش مصنوعی زودتر به آرزوها برسید

به گفته نویسنده کتاب «فراتر از ارتباطات»، انسان می‌تواند با شناخت کافی از هوش مصنوعی زندگی بهتری نسبت به عام داشته‌باشد و زودتر به آرزوها برسد. هنوز ظهور واقعیت‌هایی را که از هوش مصنوعی منشعب می‌شود در زندگی نمی‌بینیم.

نویسنده «فراتر از ارتباطات»: با شناخت هوش مصنوعی زودتر به آرزوها برسید

فاطمه امیرحسینی درباره منابعی که در نوشتن کتاب فراتر از ارتباطات از آن‌ها استفاده کرده‌است، به خبرنگار ایران اکونومیست اظهار کرد: منابعی که در تالیف کتاب به کمک ما آمد، از منابع روز و روتین هستند که در نشریه‌های معتبر به چاپ رسیدند. در کتاب‌های مختلف درباره هوش مصنوعی و واقعیت‌های آن صحبت می‌شود، اما کتاب و منبعی درباره اینکه ارتباطات چه مسیری را طی کرده تا به اینجا برسد، چه تغییرات را گذرانده، در چه مرحله‌ای است و چه کاربردهایی دارد، نداریم. کتاب فراتر از ارتباطات با این هدف به رشته تحریر درآمده‌است.

نویسنده کتاب فراتراز ارتباطات با تاکید بر اینکه این کتاب با همفکری با نسیم مجیدی‌قهرودی، دیگر نویسنده این کتاب نوشته شده‌است، ادامه داد: مجیدی‌قهرودی استاد نمونه کشوری، از اساتید برتر در حوزه ارتباطات و استاد من است، افتخار همکاری با او را داشتم، کتاب به صورت صددرصد مشترک نوشته شده‌است.

او درباره ایده اولیه کتاب توضیح داد: شاهد رشد سریع علم هستیم که در تمام ابعاد زندگی انسان ظاهر شده و این حاصل همگرایی علمی بوده‌ و در پدیده‌ای به نام هوش مصنوعی ظهور پیدا کرده‌است؛ تا جایی که در تمام لایه‌های زندگی شخصی و اجتماعی انسان شاهد آن هستیم.

نویسنده «فراتر از ارتباطات»: با شناخت هوش مصنوعی زودتر به آرزوها برسید

هوش مصنوعی آزمون‌ها و خطاها را حذف می‌کند

امیرحسینی با بیان اینکه انسان از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما شناخت کافی از آن ندارد، توضیح داد: در حالی که انسان می‌تواند با شناخت کافی از هوش مصنوعی زندگی بهتری نسبت به عام داشته‌باشد و زودتر به آرزوها برسد. هنوز ظهور واقعیت‌هایی را که از هوش مصنوعی منشعب می‌شود در واقعیت مجازی، افزوده و مصنوعی، ریاضی، کامپیوتر و علوم ارتباطات و ... نمی‌بینیم. برای اینکه این شناسایی را برای مخاطب ایجاد کنیم این کتاب را تالیف کردیم.

این نویسنده ادامه داد: پزشک با هوش مصنوعی سوابق بیمار را به دست می‌آورد، با استفاده از این علم آزمون‌ها و خطاها حذف می‌شود. هوش مصنوعی در زندگی انسان دخل و تصرف دارد، همچنین وقتی از واقعیت مجازی استفاده می‌کنید می‌توانید در یک لحظه در چند جا حضور داشته‌باشید، این نشان دهنده سرعت است و انسان فراتر از محدودیت‌های زمان و مکان می‌تواند فعالیت‌هایش را انجام بدهد. لازمه تمام این‌ها داشتن شناخت از این علوم است.

به گفته او در ایران از این علم استفاده می‌شود اما مخاطب از آن شناخت کافی ندارد. در کتاب فراتر از ارتباطات به این مساله رسیدگی شد.

مخاطب کتاب منحصرا دانش آموختگان علوم ارتباطات نخواهند بود

امیرحسینی کتاب فراتر از ارتباطات را یکی از منایع دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: رشته مؤلفان کتاب، علوم ارتباطات است، اما مخاطب واقعی کتاب منحصرا دانش آموختگان علوم ارتباطات نخواهدبود، دانش‌آموخته هریک از رشته‌ها می‌توانند از این کتاب استفاده‌کنند زیرا مواردی که در کتاب بر شمردیم می‌تواند اطلاعات مخاطبان را زیاد کند و برایشان ایده‌پرداز باشد.

به گفته او کتاب فراتر از ارتباطات دارای چهار فصل است، فصل اول به هوش مصنوعی، فصل دوم به واقعیت‌های برگرفته از هوش مصنوعی که واقعیت‌های مجاز، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است پرداخته شده‌است. در ابتدای هر فصل علم و کاربرد آن معرفی شده‌است که از ابتدا به چه صورت بوده و چه اتفاق‌هایی افتاده تا به این معانی دسترسی پیدا شود.

این نویسنده افزود: در ادامه به معرفی کاربردهای هر علم و تکنولوژی نوین پرداختیم و شباهت و تفاوت آن‌ها را بیان کردیم. برای معرفی از ابزار روز دنیا استفاده کردیم، ابزاری که از آزمایشگاه خارج شدند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازی‌های کامپیوتری و گیمرها بخشی از علوم ارتباطات هستند و سعی کردیم برای بخش‌های دیگر علوم پر کاربرد، معرفی و مشابه هایی داشته‌باشم.

کتاب فراتر از ارتباطات نوشته فاطمه امیرحسینی و نسیم مجیدی‌قهرودی توسط انتشارات هزاره ققنوس در ۳۴۴ صفحه در سال ۱۴۰۱ منتشر شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی