شرکت 7000 کرمانشاهی در پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم تاکنون


شرکت 7000 کرمانشاهی در پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم تاکنون

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از شرکت هفت هزار کرمانشاهی در پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم تاکنون در استان خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون از ابتدای ماه محرم، اظهار کرد: ایثار حسینی (ع) و اهدا خون آگاهانه شعار طرح نذر خون امسال بود که از ابتدای ماه محرم شروع شده و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

وی به افزایش تعداد مراجعات طی یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: از شروع ماه محرم تاکنون بیش از هشت هزار پذیرش برای انتقال خون صورت گرفته که از این تعداد هفت هزار نفر موفق به اهدا خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع مراجعات اهدا خون از ابتدای ماه محرم تاکنون شاهد رشد ۲۵ درصدی ذخیره خون در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

میرزاده به استقبال خوب اهدا کنندگان از پویش نذر خون در ایام اربعین تاکید و خاطر نشان کرد: با استقبال کم نظیر مردم در حال حاضر ذخایر خون در استان کرمانشاه به ۱۲ روز رسیده اما باید توجه داشت که مدت زمان نگهداری فرآورده‌های خون زیاد نبوده و همچنان به این اهدا خون نیازمند خواهیم بود.

وی ادامه داد: نیاز به خون یکی از نیازهای همیشگی برای بیماران بوده که ذخیره مستمر امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد و این زنجیره نباید قطع شود.

میرزاده با اشاره به اینکه در تلاش برای افزایش ذخیره خون در بیشتر از ۱۲ روز هستیم، عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه مقرر شده که به منظور افزایش همکاری خون مورد نیاز برای رسیدگی به مصدومان حوادث مختلف از سوی انتقال خون استان کرمانشاه فراهم شود و همین امر سبب نیازمندی به افزایش بیشتر ذخایر خون می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت