لغو بیش از هزار پرواز در فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل ترافیک هوایی


لغو بیش از هزار پرواز در فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل ترافیک هوایی

بیش از هزار پرواز از خطوط هوایی مختلف فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان ترافیک هوایی این کشور در اعتراض به شرایط کاری لغو شد.

لغو بیش از هزار پرواز در فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل ترافیک هوایی

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست به نقل از 'اس ار اف' سوئیس، خطوط هوایی مختلف در فرانسه بیش از 1000 پرواز را برای روز جمعه به دلیل اعتصاب کارکنان کنترل ترافیک هوایی فرانسه لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرلندی رایان ایر از لغو 420 پرواز خود خبر داد.

در ایرفرانس هم کمی بیش از نیمی از پروازهای کوتاه و متوسط ​​اروپا و ده درصد از پروازهای طولانی مدت لغو می‌شوند.

از آنجایی که این اعتصاب همچنین پروازهای بالای خاک فرانسه را محدود می‌کند، مقامات کنترل ترافیک هوایی فرانسه نسبت به لغو گسترده پروازها و تاخیرهای قابل توجه هشدار می دهند.

رایان ایر روز پنجشنبه اعلام کرد که 80000 مسافر در روز جمعه تحت تأثیر این لغو پروازها قرار می گیرند. این اعتصاب پروازهای بر فراز فرانسه را هم محدود کرده و بیش از نیمی از پروازهای کوتاه و متوسط ​​رایان ایر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نیل مک ماهون، رئیس شرکت رایان ایر در بیانیه‌ای گفت: زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا وارد عمل شود و از پروازهای هوایی محافظت کند تا مسافران اروپایی مکرراً توسط اتحادیه کوچک کنترل ترافیک هوایی فرانسه مورد باج‌گیری قرار نگیرند.

قبل از آغاز این اعتصاب‌ها شرکت ایرفرانس هم اکیدا به مسافران خود توصیه کرد که سفرهای خود را به تعویق بیاندازند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: در این شرایط تأخیرها و کنسلی های لحظه آخری را نمی‌توان رد کرد.

این اعتصاب توسط SNCTA، بزرگترین اتحادیه کنترل کنندگان ترافیک هوایی در فرانسه، تصمیم گرفته شد. SNCTA این اعتصاب را با تورم بالا و تقاضا برای استخدام کارکنان بیشتر توجیه کرد. در آغاز هفته، اداره هوانوردی فرانسه DGAC از شرکت‌های هواپیمایی خواست تا برنامه پروازهای خود را در روز جمعه به نصف کاهش دهند، زیر این اعتصاب‌ها برنامه ریزی شده بود. این اعتصاب می‌تواند تمام ترافیک هوایی اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در