وزیر ارشاد: درباره اربعین با سکوت طراحی‌شده رسانه‌های دشمن روبرو هستیم


وزیر ارشاد در کربلا گفت: امروز با سکوت طراحی‌شده دشمن و نیز تلاش مذبوحانه‌ی آنها برای مقابله با این پیاده‌روی پر عظمت مواجهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی به کربلا، شعر اربعین شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران و هنرمندان به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین در کربلای معلی برگزار شد.

در این برنامه اسماعیلی طی سخنانی گفت: از شعرا، جوانان و پیرغلامان که محفل را نورانی کردند، تشکر می‌کنم و تشکر بیشتر و بالاتر از عزیزان عراقی است که در ایام منتهی به اربعین با همه وجود از زوار پذیرایی کردند. این اتفاق در بین تحولاتی که با آن سر و کار داریم بی نظیر است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اربعین گفت: امروز با سکوت طراحی‌شده دشمن و نیز تلاش مذبوحانه‌ی آنها برای مقابله با این پیاده‌روی پر عظمت مواجهیم. اینجا مهمان و میزبان در خدمت سبقت می‌گیرند، میزبان همه دارایی‌اش را در طبق اخلاص می‌گذارد. پیر و جوان و کودک و... همه در خدمت زائران هستند.

وزیر ارشاد افزود: این همایش بی نظیرِ چند ده میلیونی، هر سال در این سرزمین اتفاق می‌افتد. اینجا تنها کمیت مطرح نیست، اتفاقاً عظمت اربعین در کیفیتش است. قلم قاصر و زبان عاجز است در عظمت این حماسه بزرگ بنویسد و بگوید و خدا را شاکریم بر نعمت محبت اهل بیت (ع) و اینکه عمر و جوانی‌مان در این مسیر در حال طی شدن است. داریم با حسین حسین پیر می‌شویم ... خوشحال از این جوانی از دست داد‌ه‌ایم.

اسماعیلی با اشاره به عدم حضور زوار ایرانی طی دو سال گذشته به دلیل کرونا گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان آمدند و حماسه آفریدند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت اهل بیت (ع) آفریدند و ان شاءالله در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اربعین یک کلیدواژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در 11 محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، 1400 سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ، این معجزه رخ دهد. این معجزه بسیار بزرگ است و اربعین به ظهور گره می‌خورد .

وزیر ارشاد با قدردانی از میهمان‌نوازی‌ ملت عراق گفت: من به نمایندگی از دولت و ملت ایران و رئیس جمهور از ملت و دولت عراق بابت این زحمات و گذشت و ایثار تشکر می‌کنم و امید که خدا از این عزیزان قبول کند.

در این محفل ادبی شاعرانی چون جواد زمانی، احمد جواد نوآبادی، حسین شمسایی، سید حسین متولیان، مجید تال، عارفه دهقانی و لیلا فخیمی به شعر خوانی پرداختند و مصطفی راغب از خوانندگان کشورمان نیز قطعاتی را در رثای سید و سالار شهیدان اجرا کرد.

وزیر ارشاد: درباره اربعین با سکوت طراحی‌شده رسانه‌های دشمن روبرو هستیموزیر ارشاد: درباره اربعین با سکوت طراحی‌شده رسانه‌های دشمن روبرو هستیموزیر ارشاد: درباره اربعین با سکوت طراحی‌شده رسانه‌های دشمن روبرو هستیم

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس