پوتین:روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند


پوتین:روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در سخنانی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: ما آماده ایم تا برای حل بسیاری از مشکلات جهان که مهمترین آنها انرژی و غذا است همکار کنیم.

رئیس جمهور روسیه در این باره ادامه داد: رسیدن کود تولید شده در روسیه به کشورهای در حال توسعه مهم است. ۳۰۰ هزار تُن کودهای شیمیایی روسیه در بنادر اروپا وجود داشته و آماده تحویل به کشورهای در حال توسعه است. اروپا تا حدی تحریم های اعمال شده بر کود تولیدی از سوی روسیه را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی اضافه کرد: روسیه از پیوستن سریع ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند؛ این موضوع تأثیر مثبتی بر کار این سازمان خواهد داشت. ایران نقش مثبتی را در صلح بین‌ المللی ایفا می‌ کند. سازمان همکاری شانگهای می تواند فعالیت‌ های گسترده ای داشته باشد. ما از توسعه همکاری با کشورهای علاقمند به همکاری با سازمان شانگهای حمایت می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در سیاست و اقتصاد جهان، دگرگونی‌ های اساسی در حال رخ دادن است، آنها غیرقابل برگشت هستند. سازمان همکاری شانگهای برای همکاری با کل جهان باز است.

بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای ساعاتی پیش در ازبکستان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (جمعه) وارد محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر سمرقند ازبکستان شد.

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود مورد استقبال «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان قرار گرفت.

سران کشورهای چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.

در ابتدای این نشست، به صورت رسمی، عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای توسط رئیس جمهور ازبکستان اعلام شد که با تشویق حاضران همراه شد.

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هر ساله با محوریت موضوع استراتژی همکاری‌های چندجانبه و حوزه‌های اولویت‌دار توسعه، رسیدگی به موضوعات مهم و تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی اعضا برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان در جریان این سفر با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی را در این سفر وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن