برترین کشتی گیران ایران به لحاظ مدالی/ حسن یزدانی در صدر


برترین کشتی گیران ایران به لحاظ مدالی/ حسن یزدانی در صدر

حسن یزدانی در صدر برترین کشتی گیران ایران به لحاظ مدالی قرار گرفت.

حسن یزدانی با رسیدن به دیدار فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، صاحب هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک می‌شود و با کسب این مدال، به عنوان نخستین کشتی گیر ایرانی خواهد بود که تعداد مدال هایش به عدد ۸ رسیده است.

یزدانی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز کشتی آزاد جهان است و پیش از این تعداد مدالهایش با جهان پهلوان غلامرضا تختی و حمید سوریان که صاحب ۷ مدال جهانی و المپیک هستند مساوی بود.

آقا تختی دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره المپیک و همچنین ۲ مدال طلا و مدال۲ نقره جهان است و حمید سوریان نیز ۶ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارانامه دارد.

عبدالله موحد با ۵ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک و علیرضا حیدری با یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک، هر کدام صاحب ۶ مدال جهانی و المپیک هستند که جایگاه سوم برترین‌ها را به خود اختصاص داده اند.

۵ کشتی گیر یعنی ابراهیم جوادی (۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک)، رسول خادم (یک طلا و یک برنز المپیک، ۲ طلا و یک نقره جهان)، علیرضا دبیر (قهرمان المپیک، یک مدال طلا و ۳ نقره جهان)، قاسم رضایی (قهرمان و نفر سوم المپیک، یک نقره و ۲ برنز جهان) و حسن رحیمی (دارنده یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز جهان و نفر سوم المپیک) نیز هر کدام با مجموع ۵ مدال جهانی و المپیک در رده بعدی برترین نفرات ایران به لحاظ مدالی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو