عرضه نسخه قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس کاری خارق العاده؛ دسترسی به سرعت 3.5 گیگاهرتز


عرضه نسخه قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با فرکانس کاری خارق العاده؛ دسترسی به سرعت 3.5 گیگاهرتز

با نزدیک شدن به زمان معرفی تراشه پرچمدار جدید کوالکام، هر روزه خبرها و شایعات جدیدی در مورد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به گوش می‌رسد. جدیدترین خبرها نشان می‌دهند که کوالکام قصد دارد دو نسخه مجزا از این تراشه را عرضه کند که فرکانس کاری در یکی از...

با نزدیک شدن به زمان معرفی تراشه پرچمدار جدید کوالکام، هر روزه خبرها و شایعات جدیدی در مورد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به گوش می‌رسد. جدیدترین خبرها نشان می‌دهند که کوالکام قصد دارد دو نسخه مجزا از این تراشه را عرضه کند که فرکانس کاری در یکی از آن‌ها کاملاً متفاوت و به میزان قابل توجهی بیشتر است.

پیش از این مشخص شد که کوالکام قصد دارد در ماه نوامبر پیش‌رو و در کنفرانس Snapdragon Summit 2022 از نسل جدیدی از تراشه‌های پردازشی خود رونمایی کند. یکی از محصولات مورد انتظار که گفته می‌شود در این رویداد شاهد معرفی آن خواهیم بود تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است. اطلاعات جدیدی که امروز از این تراشه منتشر شد نشان می‌دهد که قرار است دو نسخه متفاوت و مجزا از آن روانه بازار شود که نسخه قدرتمندتر دارای سرعت فرکانسی بسیار بهتری هست.

اطلاعات در دسترس نشان می‌دهند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در دو نسخه مجزا عرضه می‌شود. نسخه استاندارد که پیش از این نیز انتظار عرضه آن را داشتیم و نسخه با فرکانس کاری بالاتر. گفته می‌شود نسخه قدرتمندتر از این تراشه دارای سرعت فرکانسی بسیار بهتری است و در نتیجه عملکرد مناسب‌تری را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

در حال حاضر هسته‌های اصلی تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در سرعتی در حدود 3.19 گیگاهرتز عمل می‌کنند. انتظار می‌رود که این سرعت در نسخه قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به چیزی در حدود 3.4 تا 3.5 گیگاهرتز برسد. به نظر می‌رسد که از نظر ساختار و ابعاد، دو نسخه گوناگون از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند و کوالکام تنها با ایجاد تغییراتی نسخه قدرتمندتر را به منظور پشتیبانی از سرعت بهتر آماده کرده باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که قرار است در نسخه قدرتمندتر، هسته گرافیکی نیز عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان دهد.

همچنین انتظار می‌رود که نسخه استاندارد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، مشابه با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 حداکثر سرعت 3.19 گیگاهرتز را در اختیار داشته باشد. گفته می شود این تراشه دارای یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A715، دو هسته Cortex-A710 و همچنین سه هسته Cortex-A510 است. هسته گرافیکی Adreno 740 نیز جز دیگری از این تراشه است که ممکن است به نام Adreno Gen 2 تغییر نام دهد. گفته می‌شود این تراشه از نظر ارتباط بی‌سیم نیز دارای قابلیت‌های جدیدی است.

گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار است با استفاده از فناوری تولید تراشه 4 نانومتری شرکت TSMC به مرحله ساخت برسد. به نظر می‌رسد این تصمیم با توجه به مشکلات گرمایی دو تراشه اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 صورت گرفته است. این دو تراشه با استفاده از فناوری ساخت سامسونگ به مرحله تولید رسیدند و کوالکام مجبور شد در تولید تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC مهاجرت و علاوه بر عملکرد گرمایی بهتر به بازدهی انرژی مناسب‌تری نیز دست پیدا کند.

انتظار می‌رود این تراشه در انبوهی از گوشی‌های پرچمدار سال آینده همچون سری گوشی‌های گلکسی اس 23 و همچنین گوشی iQQQ 11 مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می‌شود مدیاتک یکی از قدرتمندترین رقبای کوالکام نیز این روزها مشغول تولید تراشه‌های جدید و قدرتمندی است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که تراشه جدید این شرکت در رده محصولات Dimensity قرار است عملکرد عالی و خیره کننده‌ای را از خود به نمایش بگذارد و فاصله میان این محصولات و تراشه‌های اسنپدراگون را از این نیز کمتر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی