گازپروم: صادرات گاز روسیه به چین رکورد زد


گازپروم: صادرات گاز روسیه به چین رکورد زد

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که صادرات گاز این کشور به چین از طریق خط لوله سیبری در ماه سپتامبر به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیده است.

گازپروم: صادرات گاز روسیه به چین رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، شرکت گازپروم روسیه امروز جمعه از افزایش میزان صادرات گاز طبیعی این کشور به چین خبر داد و گفت میزان صادرات گاز به چین از طریق خط لوله «قدرت سیبری» در روز 10 سپتامبر به سطحی تاریخی رسیده است.

این درحالیست که صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و «الکساندر نوواک» معاون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه گفت که میزان صادرات گاز به اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی 50 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

سال گذشته میزان صادرات گاز روسیه به اروپا بیش از 150 میلیارد متر مکعب بود.

شرکت گاز پروم روسیه اعلام کرد، صادرات گاز روسیه به اروپا از خط لوله نورد استریم 1 به طول کامل به دلیل مشکلات فنی متوقف شده است اما انتقال گاز از طریق خط لوله اوکراین ادامه دارد.

گازپروم با اشاره به کمبود گاز در اروپا که طی هفته های گذشته نگرانیهای امنیتی زیادی را برای رهبران اروپا به وجود آورده و تلاش رهبران اروپایی برای جایگزین کردن گاز روسیه گفت، هیچ کس مثل روسیه نمی‌تواند گاز کشورهای اروپایی را تامین کند.

گازپروم تاکید کرده، منابع گاز هیچ کشوری با منابعی که ما در سیبری و میدان گازی یامال داریم قابل مقایسه نیست.

درحالیکه کشورهای غربی مسکو را به استفاده از گاز به عنوان سلاح متهم میکنند، دولت روسیه تحریمهای خود کشورهای غربی علیه این کشور را از عوامل اصلی توقف صادرات گاز روسیه به اروپا خوانده است.

در پی جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به صورت جمعی و کشورهای این بلوک به صورت فردی در ماه‌های اخیر اقداماتی را اتخاذ کرده‌اند تا وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را کاهش دهند. این اقدامات باعث سر به فلک گذاشتن قیمت انرژی در غرب شده و این اتحادیه را با توجه به نزدیک بودن زمستان تهدید می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سیاست اروپایی‌ها را «خودکشی» توصیف کرده است.

م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا