احساس خطر استکبار از اربعین میلیونی/ دشمن به دنبال نفاق افکنی است


احساس خطر استکبار از اربعین میلیونی/ دشمن به دنبال نفاق افکنی است

گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دشمنان از برپایی میلیونی اربعین احساس خطر می کنند، گفت: استکبار به دنبال نفاق و تفرقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهارکرد: زیارت اربعین سابقه تاریخی داشته ومردم عراق از قرن‌های گذشته از گوشه و کنار این کشور در این ایام به سمت کربلا و زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کردند.

امام جمعه گرگان افزود: ایرانی‌ها بعد از پیروزی انقلاب به علت وجود رژیم بعثی عراق نمی‌توانستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند اما پس از جنگ با رایزنی‌های انجام شده، موانع برداشته شد و ملت ایران توانستند در این سنت دیرینه شرکت کنند.

وی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت میلیونی است که در کنار عرض ارادت به سیدالشهدا (ع) و زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) آثار و برکات زیادی برای مسلمانان جهان دارد.

نورمفیدی گفت: مردم عراق در این ایام در نهایت مهربانی از زائران امام حسین (ع) میزبانی می‌کنند همچنین شرایطی ایجاد شده که مسیحی‌ها و ارامنه هم در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان اضافه کرد: دشمنان امروز همانند بنی امیه از این صحنه‌ها احساس خطر می‌کنند و این امر باعث شده تا آنها تلاش کنند که این کار را به اشکال مختلف خراب کنند.

وی گفت: دشمن از جمله انگلیس و آمریکا تلاش می‌کند تا ایرانی بودن اربعین را القا کرده و با این مساله بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازد.

امام جمعه گرگان توضیح داد که دشمنان پلید تلاش می‌کنند از اربعین بهره‌برداری سیاسی کرده و با این توطئه‌ها، این جریان معنوی، فرهنگی و اجتماعی را خراب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !